Choć kancelarie prawne cieszą się w naszym kraju coraz większym zainteresowaniem, nie można nie zgodzić się z tym, że nad wieloma kwestiami związanymi z ich obecnością w świadomości Polaków przydałoby się jeszcze popracować. 

Data dodania: 2015-03-19

Wyświetleń: 1037

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Owszem, przestajemy wierzyć w to, że wizyta u prawnika ma sens tylko wtedy, gdy weszliśmy w konflikt z przepisami, ciągle jednak zwlekamy z nią na tyle długo, że niejednokrotnie okazuje się, że nawet najlepszy specjalista nie jest nam już w stanie pomóc. Czas więc zadać sobie pytanie o to, kiedy odwiedzić prawnika.

Nie ma spraw nie do wyjaśnienia
Prawnicy często zwracają uwagę na to, że są w stanie pomóc w wielu sprawach, a problemy klientów nie muszą wcale dotyczyć kodeksu karnego i nieporozumień związanych z jego interpretacją. Do kancelarii warto udać się więc jeszcze przed podjęciem decyzji o złożeniu pozwu rozwodowego, wtedy, gdy konieczne jest spisanie testamentu lub dochodzenie swoich praw w postępowaniu spadkowym oraz wtedy, gdy konieczne jest ustanowienie obowiązku alimentacyjnego lub przypomnienie o obowiązku wywiązywania się z niego. 
Do prawników coraz częściej udają się też osoby, które mają problem z interpretacją przepisów prawa pracy. Co ciekawe, wśród klientów kancelarii nie brakuje w tym przypadku nie tylko pracowników, ale również pracodawców, tak jedni, jak i drudzy nie chcą bowiem łamać prawa nieświadomie. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się też porady z zakresu prawa gospodarczego oraz te, których udziela się dłużnikom i wierzycielom. Popularne jest też konsultowanie się z prawnikiem przed podpisaniem umowy związanej z zaciągnięciem kredytu lub zakupem mieszkania.

Nie warto śpieszyć się powoli
Bez względu na to, jaka sprawa skłania nas do złożenia wizyty u prawnika, dobrze jest mieć świadomość tego, że w tym konkretnym przypadku zastosowania nie znajduje zasada mówiąca o tym, aby spieszyć się powoli. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest reagowanie natychmiast, gdy tylko pojawi się problem nawet, jeśli nam samym wydaje się on dość błahy.

Klienci mają problem z korzystaniem z usług kancelarii prawniczych, głównie ze względu na fakt, gdyż boją się, że prawnicy będą mówili do nich niezrozumiałym językiem. Tymczasem ich zadaniem jest przedstawienie rozwiązania problemu i dokonanie tego w taki sposób, aby klient wyszedł usatysfakcjonowany.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena