Młodzi ludzie generalnie nie mają problemu z poruszaniem się w sieci. Szybko adoptują się do nowości, uczą się jak wykorzystywać udostępniane w internecie narzędzia i portale społecznościowe. Podobnie też nie mają problemu z robieniem zakupów w wybranych przez siebie sklepach.
Jednakże im człowiek starszy, tym trudniej przyjmuje zmiany i o ile sam internet stał się tak powszechny, że korzystają z niego wszyscy, o tyle już zakupy internetowe budzą u wielu osób nieuzasadniony lęk. Wszystko dlatego, że po prostu boimy się wysłać nasze pieniądze komuś kogo nawet nie widzieliśmy na oczy i oczekiwać, że po kilku dniach "odwdzięczy się" wysłaniem zamówionego produktu. Problem jest zresztą realny, bo wciąż w naszym kraju trafiamy na nieuczciwych przedsiębiorców, poczta też potrafi być kapryśna... jak więc sobie z tym wszystkim radzić?
Przede wszystkim musimy z rozwagą wybierać sklepy, w których będziemy zamawiać produkty. Jeśli znajdziemy już interesujący nas produkt - poszukajmy w internecie opinii o sklepie, który go sprzedaje. Na samej stronie sklepu poszukajmy danych teleadresowych - można pokusić się o telefon z zapytaniem o szczegóły zamówienia, czy jakąś cechę produktu. Jeśli uda nam się dodzwonić i uzyskać fachową odpowiedź nasze zaufanie do sklepu wzrośnie, zaś w przypadku gdy próba nawiązania kontaktu nie powiedzie się (albo zostaniemy obsłużeni niewłaściwie) może lepiej będzie poszukać produktu u konkurencji?...
W większości branży znajdziemy często kilka dużych sklepów z rozbudowaną ofertą produktów i profesjonalną obsługą - widać to już po wejściu na stronę sklepu - będzie ona profesjonalnie przygotowana, a lista produktów długa i dobrze opisana. W obu przypadkach możemy liczyć na profesjonalną obsługę, szybką wysyłkę i - przede wszystkim - szeroką ofertę asortymentu.
Jednak dlaczego w sieci, a nie w tradycyjnym sklepie?
Czasem dostępność poszukiwanego produktu jest ograniczona i np. w przypadku wspomnianej wyżej Yerba Mate - jeśli nie mieszkasz w dużym mieście, to prawdopodobnie jej nie kupisz, bo zwykłe sklepy nie prowadzą jej sprzedaży.
W przypadku produktów takich jak odzież, czy bielizna musimy znać swoje wymiary by zakupy w sieci były możliwe - nie mamy przecież możliwości przymierzenia ubrania przed zakupem. Z pomocą przyjdzie tutaj nasza szafa, gdzie sprawdzimy rozmiary już posiadanych ciuchów, zresztą nawet jeśli nie trafimy z rozmiarem zakupionego ubrania, zawsze możemy go w ciągu 10 dni odesłać i pieniądze odzyskamy spowrotem. Ewentualne problemy rekompensuje tutaj jednak niesamowity wybór krojów i kolorów dostępnych często w pełnej rozmiarówce.
W temacie motoryzacji jest nieco prościej, gdyż części samochodowe są zazwyczaj dokładnie opisane i sklep motoryzacyjny oferuje konkretny element do samochodu konkretnej marki, stąd ciężko tu o niedopasowanie. Podobnie też opony samochodowe - najłatwiej kupić opony w sieci, gdyż w tradycyjnych sklepach wybór jest po prostu niewielki...
Jeśli nie potrafimy wybrać sami - poprośmy o pomoc kogoś bardziej doświadczonego. Osoba, która często kupuje w sieci szybko nabiera doświadczenia i w kilka minut potrafi ocenić wiarygodność sklepu. Możemy więc poprosić kogoś takiego o pomoc, albo nawet zapytać na jakimś forum związanym z produktem który nas interesuje. Internauci to pomocni ludzie i prawdopodobnie uzyskamy poradę w krótkim czasie. Później pozostaje już tylko dokonanie zakupu i najprzyjemniejsza część - oczekiwanie na kuriera :) Powodzenia!