Czym jest pozycjonowanie, w jakim celu się je stosuje, na czym ono polega? Niewiele osób niezwiązanych z branżą zdaje sobie sprawę jaka potęga drzemie w tak zwanym SEO (ang. Search Engine Optimization), a której nie można nie docenić.

Data dodania: 2015-03-01

Wyświetleń: 1713

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

O podstawach pozycjonowania i reklamie słów kilka

Posiadanie dobrze zrobionej strony to połowa sukcesu. Przez słowo „dobrze zrobiona” należy tu rozumieć oczywiście treść, wygląd, ale także konstrukcję strony, która ułatwi robotom internetowym indeksowanie. Takie zabiegi konstrukcyjne zwane są optymalizacją lub ‘on-page’ i można wymieniać długo, ale napiszę krótko: wystarczy samemu wykonać darmowy audyt SEO strony i zobaczyć jak sprawa wygląda.

Tak więc pozycjonowanie jest pokaźnym zbiorem zabiegów, które służą do umieszczenia pozycjonowanej strony jak najwyżej w indeksach wyszukiwarek na wybrane frazy. Konkurencyjność fraz i jej wpływ na trudność ich wypozycjonowania to temat na inny artykuł, a może nawet dwa. Wystarczy wspomnieć, że fraza lokalna jest prostsza od frazy globalnej, tak więc prościej pozycjonować frazę ‘Pozycjonowanie Katowice’ niż samo ‘Pozycjonowanie’. Mając już przygotowane frazy można przystąpić w końcu do czynów off-page.

Na początku należy wiedzieć że są metody etyczne (WhiteSEO) i nieetyczne (BlackSEO). Za stosowanie metod nieetycznych można otrzymać filtr lub bana i osiągnąć efekt odwrotny od zamierzonego. Filtr i ban to czasowy lub stały spadek lub całkowite usunięcie z indeksu wyszukiwarki. Zajmijmy się więc metodami WhiteSEO. Samo pozycjonowanie opiera się głównie na oryginalnej i unikalnej treści strony, optymalizacji kodu i pozyskiwaniu linków zewnętrznych (tzw. Backlinks). Najlepsze i najbardziej wartościowe są linki ze stron o wysokim współczynniku PR (PageRank). Metod na zdobywanie linków jest wiele: umieszczanie stron w katalogach branżowych, wymiana linków, tworzenie tekstów tematycznych oraz reklama. SEO jest niejako częścią składową SEM (Search Engine Marketing). SEM jak nazwa wskazuje zawiera w sobie działania marketingowe jak np.: PPC (pay per click), linki sponsorowane, kampanie AdWords oraz tak zwany marketing szeptany.

Widać więc ogrom narzędzi, możliwości i ogólny potencjał jaki zawiera SEO/SEM. Widać również ewentualne skutki złego czy nieumiejętnego pozycjonowania. Warto nadmienić, że SEO nie daje natychmiastowych rezultatów. Zwykle na rezultat trzeba czekać kilka miesięcy, co jest uzależnione od różnych czynników jak np.: konkurencyjność frazy. Pozycjonowanie jak można zauważyć jest procesem pracochłonnym i czasochłonnym, bywa nawet żmudne, ale niesie ze sobą skutek, który wynagradza pracę z nawiązką.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena