0
głosów
- +

Eksperci o dietach - dieta kopenhaska

Autor:

Aktualizacja: 02.07.2008


Kategoria: Zdrowie / Zdrowe Odżywianie


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 10971 razy czytane
  • 8 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Wszystko na temat diety kopenhaskiej krytycznym okiem doświadczonego dietetyka.


Zasada diety: Dieta polega na ścisłym przestrzeganiu z góry ustalonego menu przez 13 dni. Kategorycznie zabronione są wszelkie odstępstwa, według autorów nawet lampka wina jest w stanie zaburzyć proces chudnięcia. Podkreśla się, iż bardzo istotne jest wypijanie co najmniej 2 litrów wody mineralnej dziennie. Jadłospisów nie można stosować dłużej niż przez 13 dni, samej zaś diety nie wolno powtarzać częściej niż raz na dwa lata. Niektórzy twierdzą, iż ta metoda na odchudzanie została opracowana przez rządowy szpital w Kopenhadze.

Opinia eksperta: Dieta kopenhaska jest jedną z najbardziej niedoborowych (we wszystkie składniki odżywcze) i niskokalorycznych diet. Wartość kaloryczna dziennego jadłospisu mieści się w granicach 400-800kcal, przy czym zdrowa kobieta potrzebuje około 1800-2200 kcal dziennie. Niska wartość kaloryczna łączy się w tym przypadku z dużymi restrykcjami związanymi z wyborem produktów (w jadłospisach dominują jajka, kawa i befsztyk). Taka dieta prowadzi do znacznego osłabienia, wypadania włosów, omdleń. W trakcie stosowania jadłospisów rzeczywiście następuje szybki spadek masy ciała, ale jakim kosztem? Dodam jeszcze, że po zakończeniu diety kopenhaskiej prawie wszyscy wracają do masy wyjściowej, a często nawet ją przekraczają. Stwierdzenie jakoby jadłospisy te powstały we współpracy z rządowym szpitalem w Kopenhadze wydają się być plotką, aczkolwiek taki sposób żywienia najlepiej rzeczywiście stosować tylko pod ścisłą opieką lekarską, bo może być potrzebna kroplówka ;-). Autorzy sprytnie zabezpieczają się jednak przed możliwymi atakami w ich stronę (de facto nikt tak naprawdę nie wiem kim oni są) stwierdzając, iż diety nie można stosować dłużej niż 13 dni, ani częściej niż raz na dwa lata, ale należy mieć świadomość iż nawet taka częstotliwości prowadzi do niedoborów pokarmowych oraz znacznego spowolnienia tempa przemiany materii, co w efekcie utrudnia każde następne próby zrzucenia zbędnych kilogramów. Odradzam stosowanie diety kopenhaskiej!!


Jadłospis diety kopenhaskiej:

Dzień 1
• Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru
• Obiad: 2 jajka na twardo, gotowany szpinak, pomidor
• Kolacja: duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną
Dzień 2
• Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru
• Obiad: duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną, duży owoc
• Kolacja: plaster szynki, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego
Dzień 3
• Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru, kromka (grzanka)
• Obiad: gotowany szpinak, pomidor, świeży owoc
• Kolacja: 2 jajka na twardo, plaster szynki, sałata z olejem i cytryną
Dzień 4
• Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru
• Obiad: jajko na twardo, tarta marchew, małe opakowanie twarożku naturalnego
• Kolacja: mała puszka kompotu owocowego niskosłodzonego
Dzień 5
• Śniadanie: duża tarta marchew z cytryną
• Obiad: duża ryba z cytryną (może być odrobina sosu z pieczenia)
• Kolacja: duży befsztyk, sałata i gotowany brokuł
Dzień 6
• Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru, kromka (grzanka)
• Obiad: pierś z kurczaka duszona, sałata z olejem i cytryną
• Kolacja: 2 jajka na twardo, duża marchew
Dzień 7
• Śniadanie: kubek herbaty bez cukru
• Obiad: kawałek chudego grillowanego mięsa, świeży owoc
• Kolacja: NIC
Dzień 8
• Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru
• Obiad: duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną, duży owoc
• Kolacja: plaster szynki, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego
Dzień 9
• Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru, kromka (grzanka)
• Obiad: gotowany szpinak, pomidor, świeży owoc
• Kolacja: 2 jajka na twardo, plaster szynki, sałata z olejem i cytryną
Dzień 10
• Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru
• Obiad: jajko na twardo, tarta marchew, małe opakowanie twarożku naturalnego
• Kolacja: mała puszka kompotu owocowego niskosłodzonego
Dzień 11
• Śniadanie: duża tarta marchew z cytryną
• Obiad: duża ryba z cytryną (może być odrobina sosu z pieczenia)
• Kolacja: duży befsztyk, sałata i gotowany brokuł
Dzień 12
• Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru, kromka (grzanka)
• Obiad: pierś z kurczaka duszona, sałata z olejem i cytryną
• Kolacja: 2 jajka na twardo, duża marchew
Dzień 13
• Śniadanie: kubek czarnej kawy, kostka cukru, kromka (grzanka)
• Obiad: pierś z kurczaka duszona, sałata z olejem i cytryną
• Kolacja: 2 jajka na twardo, duża marchew

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Zamknij