Odpowiem tak: Proszę Państwa, niestety za cenę Fiata 126p nie pojeździcie Mercedesem SLK. Po prostu.
Chociaż co prawda cel pozycjonowania jest zawsze jeden - być jak najwyżej w wynikach wyszukiwarki Google na zaplanowane frazy, to mix środków jakich należy użyć aby tego dokonać jest już całkiem spory.
Pozycjonowanie to wojna. Bezpardonowa. Codziennie, o każdej porze, bezustannie, konkurencja stara się dokonać dokładnie tego samego co my - umieścić link do swojej witryny jak najwyżej pierwszej strony wyników wyszukiwania.
W związku z tym pozycjoner łatwego zadania nie ma - tym bardziej, że chociaż budżety na działania SEO w spółkach rosną z roku na rok, to nadal Polska odbiega pod tym względem od europejskiej czołówki.
Obecnie pozycjoner musi dbać o:
- optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarek, czyli maksymalnie ułatwiać robotom indeksowanie zawartości strony
- zapewnienie jak największej ilości jak najlepszych jakościowo linków prowadzących z zewnętrzych źródeł do naszej witryny
- dbać (choćby pośrednio) o ilość i jakość tzw. unikalnej treści - która de facto pozwala wyróżniać się na tle konkurencij
- odpowiednie wykorzystanie dostępnych obecnie narzędzi (np. Google Webmaster Tools) nie tylko pod kątem bieżącej analizy zachowań użytkowników, ale przede wszystkim do planowania i realizacji na tej podstawie kolejnych działań pozycjonerskich
Należy również pamiętać o jednej bardzo ważnej kwestii - sumienne pozycjonowanie to proces który trwa, czasami kilka miesięcy, czasem nawet rok. Dzięki konsekwentnemu podejściu nasz portal dojrzewa robiąc się coraz silniejszy w prowadzące do niego odwołania z innych miejsc w sieci i wzrastającą liczbę Unikalnych Użytkowników.
Reasumując - im silniejsza konkurencja tym coraz więcej środków i czasu należy poświęcić aby działania SEO przyniosły porządany efekt. I tym większe należy ponieść koszty.