Szósta część "7 Sekretów Uporządkowanego i Skutecznego Biznesu"

Data dodania: 2014-06-19

Wyświetleń: 2025

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Co można usystematyzować

System pozwala zwykłym ludziom osiągać konsekwentnie niezwykle rezultaty. Bez systemu nawet niezwykle utalentowani ludzie mają trudności z konsekwentnym realizowaniem chociażby przeciętnych rezultatów.

To, co tworzymy to dobrze naoliwiona maszynka do robienia pieniędzy. Klucz do sukcesu: konsekwentne ulepszanie. System Sukces Twojej Firmy opiera się na stałym i konsekwentnym działaniu w optymalizacji procesów biznesowych.

Poza wymienionymi wcześniej elementami przyśpieszającymi przebieg informacji, najlepsze efekty daje… nie uwierzysz – usystematyzowanie procesów pozyskiwania Klientów i sprzedaży.

Zerknijmy zatem co można zautomatyzować i usystematyzować - ale zachowując odpowiedni balans, by ludzie, procesy i systemy pracowały w idealnej harmonii…

Stworzenie tak zwanych algorytmów sprzedażowych, a idąc dalej całych systemów sprzedaży przynosi niezwykłe oferty. Wyobraź sobie: Twoi handlowcy w usystematyzowany sposób wyszukują najbardziej obiecujących Klientów, na podstawie swoich doświadczeń i świetnie zrozumiałych potrzeb docelowego Klienta – korzystając z szablonów rozmów, likwidacji obiekcji, gotowych e-maili, i przygotowanego zautomatyzowanego kalendarza – przekształcają potencjalnego Klienta w stałego odbiorcę, podczas gdy ten nie ma najmniejszego pojęcia, że bierze udział w z góry opracowanym scenariuszu… Następnie cały czas, jak w zegarku utrzymywany jest  z nim kontakt, badane potrzeby i proponowane zwiększenie zamówień… Wszystko prawie zautomatyzowane tak, że nawet świeży handlowiec przynosi świetne efekty.

Wszystko czego potrzebujesz to wiedza, trochę czasu i arkusz kalkulacyjny, w którym stworzysz odpowiednie narzędzie… ogromne oszczędności czasu i zyski… Prawda, że ciekawe?

Ciekawy materiał uzupełniający

Tutaj znajdziesz kompletny system, jak należy zarządzać szansami sprzedaży: http://systemowyrozwojbiznesu.pl/blog/2013/07/jak-zwiekszyc-sprzedaz-o-202-i-zoptymalizowac-zarzadzanie-szansami-sprzedazy/

Taka baza pozwala Ci na zbieranie najważniejszych informacji o Klientach, by budować z nimi ciepłe relacje. Zadając odpowiednie pytania i wpisując je systematycznie w program, nawet po zmianie handlowca, w dalszym ciągu Klient jest obsługiwany na najwyższym poziomie – a Ty nie boisz się szantażu ze strony działu handlowego.

Poza tym, ważnym i mało znanym miejscem optymalizacji są spotkania biznesowe… Spytasz spotkania? Tak – jak najbardziej. Za Twoje pieniądze pracownicy spotykają się, dyskutują, a potem… kończy się na dobrych intencjach. Odpowiednio ustalone terminy okresowych spotkań  i proste zasady – co ma być przygotowane przed spotkaniem, co ustalone po spotkaniu – kto to spisuje i do kogo trafia taka informacja, daje ogromne pole do popisu, jeśli chodzi o rozliczanie pracowników.

Zachowanie balansu

We wszystkich działaniach, o których mówimy, kluczowym faktem jest zachowanie właściwego balansu – pomiędzy uporządkowaniem, a kreatywnością i decyzjami pracowników. Faktycznie, zbyt duże uporządkowanie zabija zdolności rozwoju  - jednak odpowiednia dawka pozwala wydobywać z pracowników to, co najlepsze – gdyż zamiast setny raz wyważać już otwarte drzwi, koncentrują się oni na tworzeniu wartości dodawanej, prowadzeni za rękę drogą opracowaną i doskonaloną przez lata.

Mam nadzieję, że z każdym kolejnym wideo coraz wyraźniej widzisz, jak ogromną szansą i przygodą jest konieczność zmiany Twojej roli z managera na osobę rozwijającą przedsiębiorstwo. Bez tej jakże ważnej mentalnej zmiany – nie uda się przełamać bariery i zawsze będziesz ciężko pracującym pracownikiem własnego biznesu. A chyba nie o to Ci chodziło, gdy go zakładałeś…

Poza przytoczonymi wcześniej aspektami – sam pewnie dobrze wiesz, które elementy firmy najbardziej wymagają usystematyzowana – zaplanuj, kiedy to rozpoczniesz oraz komu to zlecisz i do dzieła…

P.s. Ze spraw oczywistych – usystematyzowanie procesu obsługi reklamacji i eliminowania przyczyn ich występowania jest tak oczywiste, że aż nie zostało wspomniane.

Wrócimy do tego tematu później. Do zobaczenia w następnym odcinku.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena