Przede wszystkim całe przedsięwzięcie wymaga odpowiednich przygotowań, co wiąże się m. in. ze sporządzeniem biznesplanu – to ogromne ułatwienie. Plan taki daje bowiem wyobrażenie o tym jakiego rzędu kwoty wchodzą w rachubę przy wspomnianej działalności.
Po stronie wydatków trzeba uwzględnić różne pozycje – w tym wyposażenie salonu. Zakupy te wymagają dość znaczących nakładów finansowych. Potrzebne jest dosłownie wszystko – od profesjonalnych mebli po drobne akcesoria typu grzebienie czy nożyczki. Rzecz jasna wiele w tym momencie zależy od tego jakie konkretnie usługi będą świadczone w danym salonie i jaki będzie ich zakres. Pod tym właśnie kątem należy dobierać poszczególne elementy, chociaż z drugiej strony lista rzeczy jakie muszą się znaleźć w każdym salonie jest naprawdę długa. Wiele osób wychodzi z założenia, że można w tym obszarze dokonać wielu oszczędności, np. poprzez zakup tańszego wyposażenia. Czy jednak warto?
Osoby mające już pewne doświadczenie w prowadzeniu salonów są całkowicie zgodne co do tego, akurat na tym aspekcie oszczędzać się nie opłaca. Wyposażenie salonu to jego wizytówka, dlatego też najważniejsza jest tutaj jakość. Celować zatem należy w asortyment liczących się w branży fryzjerskich marek. Wydatek to co prawda większy, ale w zamian zyskuje się sporo. Porządne wyposażenie to gwarancja komfortowych warunków pracy stylistów oraz wygody i zadowolenia klientów. W omawianym kontekście liczy się także to, gdzie są robione zakupy. Każdy profesjonalny salon pracuje z doświadczonymi dostawcami. Jakie zatem wymogi powinna spełniać dobra hurtownia fryzjerska? Nie ma w tym względzie odgórnych wytycznych, aczkolwiek trzeba zwrócić uwagę na następujące rzeczy: różnorodność oferty, ceny (w tym promocje i upusty dla stałych klientów), czas realizacji zamówienia, sposób dostawy, opcje regulowania płatności, dostępność wybranych produktów.