Profesjonalna strona dla ludzi
Wielu przedsiębiorców zamawia wykonanie strony internetowej u specjalistów. To całkiem naturalne, ponieważ tworzenie dobrych witryn jest skomplikowane i nie każdy potrafi taką stronę wykonać. Niemniej jednak warto zwrócić uwagę, jak wygląda strona wykonana przez specjalistę, gdyż nierzadko jest ona doskonała pod względem oprogramowania i dostosowania do potrzeb SEO, ale zupełnie nieprzyjazna internautom. Niejasne teksty, zła kolorystyka czy nieodpowiednia ilość ilustracji graficznych i zdjęć mogą skutecznie zniechęcić użytkownika do odwiedzania takiej strony.
Intuicyjna obsługa
Jedną z podstawowych rzeczy, które mają wpływ na to, jak często użytkownik odwiedza stronę firmową, jest sposób jej obsługi. Łatwy dostęp do najważniejszych informacji bez wątpienia bardzo ułatwia korzystanie z witryny i sprzyja kolejnym wizytom. Jest to szczególnie istotne w przypadku sklepów internetowych, aczkolwiek również inne firmy powinny mieć na uwadze ten aspekt.
Układ strony
Większość osób korzystających na co dzień z internetu przyzwyczajona jest do pewnego schematu witryny, który funkcjonuje w sieci. W górnej części strony zazwyczaj znajduje się logo firmy i/lub kilka najważniejszych haseł związanych z jej ofertą. Poniżej znajduje się listwa z zakładkami, wśród których obowiązkowo znajdują się „o nas/o firmie”, „oferta”, „cennik” oraz kontakt. W zależności od branży i stopnia rozbudowy strony mogą pojawić się tam również inne zakładki uzupełniające. Zazwyczaj również na samym dole strony pojawiają się odnośniki do najważniejszych podstron. Środek strony wypełniony jest tekstami oraz grafiką. Dodatkowo z prawej lub nieco rzadziej z lewej strony pojawia się lista kategorii i podkategorii stron serwisu. Taki sposób rozłożenia treści jest najbardziej charakterystyczny dla stron internetowych. Jest to również ułożenie, które znają i lubią internauci, dzięki czemu łatwo mogą się odnaleźć na stronie. Dlatego też warto pamiętać, że wprowadzenie wszelkich zmian w rozkładzie witryny może sprawić, że użytkownik poczuje się nieco zagubiony i wybierze inny serwis.
Dobra treść to podstawa
Kolejną niezwykle istotną rzeczą jest treść. Teksty znajdujące się na stronie firmowej powinny być skierowane do użytkownika, który jest równocześnie potencjalnym klientem. Sformułowania umieszczane w tekście w celu pozycjonowania strony nie powinny zaburzać treści tekstu. Najlepiej jeśli tekst jest niezbyt rozbudowany, a równocześnie zawiera maksimum informacji skierowanej do konkretnego użytkownika – klienta. Warto pamiętać, aby w miarę możliwości nie używać specjalistycznego słownictwa, przynajmniej w tekstach zawartych na stronie głównej, aby nie zniechęcić internauty. Koniecznie trzeba pamiętać, aby na stronie nie pojawiały się jakiekolwiek błędy językowe, bo to zraża wielu internautów już na początku. Tym samym najlepiej postawić na teksty proste, czytelne i zrozumiałe dla każdego potencjalnego klienta (wiecej w artykule o serwisach internetowych).
Grafika i kolorystyka strony
O tym, czy witryna internetowa będzie przyciągała internautów, decyduje również jej strona graficzna. Warto pamiętać, że strona musi być czytelna dla użytkownika, dlatego też dobrze jeśli ilość graficznych dodatków takich jak zdjęcia czy ilustracje nie jest zbyt duża. Warto postawić na mniejszą ilość elementów graficznych, ale za to bardzo charakterystycznych. Niezwykle istotny jest również dobór kolorów. Warto pamiętać, że strony w ciemnych barwach są zazwyczaj mniej czytelne niż te o jasnym tle. Także strony mające nietypowy kolor liter mają mniejsze powodzenie u internautów, o czym z pewnością warto wiedzieć.
Jak sprawdzić, czy strona jest dobra?
Najlepszym sposobem na sprawdzenie strony jest zebranie opinii o niej od znajomych. Warto namówić kolegów i koleżanki, aby odwiedzili nowo powstałą stronę i podzielili się uwagami o niej. Oczywiście każdy ma swój gust i opinie o witrynie mogą być niekiedy sprzeczne, jednak otrzymane informacje pozwolą dokładniej określić w jakim kierunku należy iść. Osoby testujące stronę powinny wykryć najbardziej rażące błędy, które mogą zrazić potencjalnych użytkowników.