Dobrze wykonana i funkcjonująca strona internetowa nie gwarantuje jeszcze zainteresowania nią przez internautów. Ilość powstających stron www wymusza prowadzenie działań marketingwych, jak w każdej innej dziedzinie, dla odniesienia sukcesu. Warto zatem znać pojęcia takie, jak SEO, SEM i WSO odnoszące się do działań marketingowych w internecie.

Data dodania: 2016-01-19

Wyświetleń: 1602

Przedrukowań: 1

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Marketing stron internetowych, czyli czym jest SEO, SEM i WSO.

Internet to najpopularniejsze i najbardziej dostępne źródło informacji, 
więc promocja firmy poprzez stronę internetową to wręcz obowiązek. 
Jednak by strona nie była tylko drogą wizytówką firmy konieczne jest też zadbanie o jej marketing. Marketingiem w internecie może być:

  • baner
  • reklama multimedialna
  • reklama serwisów społecznościowych
  • ogłoszenia reklamowe , sieci reklamowe 
  • e-mail marketing, łącznie z e-mail spam

Jednak reklama reklamą a to, o co zabiegają wszyscy, to wysokie pozycje własnych stron www w wyszukiwarkach. Wysokie pozycje to zwiększony ruch na stronie, co przekłada się na większą liczbę klientów. Wzrasta liczba klientów nie dzięki poprzez nachalną dla wielu reklamę, ale w sposób którym wielu wydaje się być naturalnym. 

Każdy na swoim przykładzie stwierdzić może, że wyszukując informacje poprzez wpisanie danej frazy wchodzi na strony www wyświetlane przez Google na pierwszej stronie wyszukiwarki. Wniosek nasuwa się sam... a kto myślał, że wyskakujące propozycje stron podyktowane są tylko i wyłącznie oceną trafności przez algorytmy i pracowników Google był w błędzie. Właściciele stron www, a częściej agencje SEO zajmują się właśnie pozycjonowanie stron internetowych. Czym jest zatem SEO, SEM, WSO. 


SEO -  ang. Search Engine Optimalization,czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych to  wszelkie działania mające na celu osiągnięcie przez dany serwis internetowy jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania dla wybranych słów kluczowych. Statystyki pokazują, że internauci przeglądają tylko pierwszą dziesiątkę wyników wyszukiwania. Im wyższe pozycje strony, tym większa szansa na pozyskanie nowych klientów.


SEM - Search Engine Marketing, marketing w wyszukiwarkach  to ogół działań promocyjnych (kampanie linków sponsorowanych, pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW) mających na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa lub wyrażenia kluczowe wpisanie przez użytkowników. Marketing opisać można równaniem SEM = SEO + PPC gdzie PPC, czyli Pay Per Click (płać z kliknięcie) to model opłat za reklamę w wyszukiwarkach i sieciach reklamowych.


WSO - Web Site Optimalization, czyli optymalizacja strony internetowej to działania skupiające się na zoptymalizowaniu witryny w taki sposób, by była przyjazna w odbiorze dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarek. Zabiegi ograniczają się przede wszystkim do kodu strony, prawidłowej walidacji, czy prędkości wyświetlania strony. 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena