W dobie globalizacji rynku w klientach rodzi się potrzeba zakupu przedmiotów wyjątkowych, niepowtarzalnych, które są gwarancją udanego prezentu. Branże zajmujące się sprzedażą spersonalizowanych produktów dostrzegły tę potrzebę i na drodze rozwoju swoich usług starają się sprostać oczekiwaniom klientów.

Data dodania: 2013-10-11

Wyświetleń: 4564

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Personalizowane prezenty

Badania pokazują, że z każdym rokiem zainteresowanie klientów personalizowanymi produktami wzrasta!

Powstaje coraz więcej firm, które specjalizują się w produkcji personalizowanych gadżetów, zarówno drobnych, takich jak: długopisy, breloczki, magnesy, smycze, kalendarze; jak i tych droższych, takich jak: kubki, koszulki, torby, podkładki pod mysz, a nawet obudowy do telefonów komórkowych i tabletów.  

Nabywcami tych produktów są zarówno wielkie firmy, które wykorzystują takie gadżety do celów marketingowych, jak i klienci indywidualni, poszukujący w przedmiotach codziennego użytku osobistego akcentu.

Skuteczność strategii marketingowej wykorzystującej gadżety reklamowe jest wysoka. Klienci firmy, którzy w prezencie otrzymali kubek, smycz czy inny podarunek z logo, w podświadomości budują pozytywny wizerunek firmy oraz kreują więź emocjonalną, która z kolei przekłada się na wzrost zysków firmy. Taka nasza natura ludzka! Gdy dostajemy coś w prezencie, nasz umysł nieświadomie buduje przekonanie, że jesteśmy zobowiązani do „odwięczenia” się za miły gest, tak więc jesteśmy bardziej otwarci na wszelkie próby perswazji, które często kończą się dokonaniem zakupu. Firmę, od której dostaliśmy gadżet reklamowy, lepiej postrzegamy i polecamy innym...

Co natomiast sprawia, że klienci indywidualni gotowi są wydać często niemałe pieniądze, aby nabyć personalizowany produkt? Psychologiczna chęć wyróżniania się, chociażby przez posiadanie wyjątkowych, oryginalnych przedmiotów w swoim otoczeniu! Potrzeba ta stała się bardziej intensywna w wyniku standaryzacji produkcji oraz inwazji produktów chińskich.

Klienci indywidualni pragną personalizowanych produktów dla siebie (dzięki temu mogą podkreślić swój styl, osobowość, poglądy) oraz dla bliskich. Statystyki mówią o wzroście popytu na personalizowane prezenty. Coraz częściej więcej czasu i energii (niekoniecznie pieniędzy - personalizowany kubek czy fotoksiążka to koszt ok. 30 zł) poświęcamy na wybieranie prezentów. Jesteśmy bardziej wybredni, otwarci na pomysły i kreatywni.

Istnieje wiele platform handlowych, gdzie można znaleźć mnóstwo wspaniałych, oryginalnych, personalizowanych prezentów w jednym miejscu. Popularne są fotoprezenty - koszulki, kubki, poduszki, misie z fotoubrankiem, fotoksiążki, jak również prezenty z imieniem, dedykacją - ręczniki, fartuszki, biżuteria, obrazki, wieszaki...

Rewolucją jest możliwość zaprojektowanie nadruku na płytki ceramiczne i meble. Klienci pragną czuć się wyjątkowo! Niemalże „standardem” jest oferowanie klientom unikatowych rozwiązań. Ostatnio stylowe jest tworzenie zabawek i butów według autorskiego projektu; prawie wszystko można spersonalizować!

Od pierwszych chwil w przedszkolu, gdzie przydaje się worek na kapcie z naszym imieniem, po dorosłe życie z obudową iphona ozdobioną wybranym zdjęciem i mottem życiowym... Personalizowane prezenty nigdy się nie starzeją!

Licencja: Creative Commons
2 Ocena