Podstawowy podział ze względu na jakość towaru obejmuje cream, sort oraz niesort.
Do creamu zaliczamy towar najdroższy, zwykle zgodny z nowymi trendami, światowych marek oraz znanych sieciówek. Jest to idealny wybór, kiedy otwieramy ekskluzywny butik z odzieżą używaną lub internetowy second hand. Ceny za kilogram creamu sięgają kilkudziesięciu złotych za kilogram, dlatego przed podjęciem decyzji warto poprosić o przykładowe produkty.
Cena sortu jest proporcjonalnie niższa, ale musimy liczyć się z tym, że trafiają tu także ubrania z drobnymi wadami, zmechaceniem i zabrudzeniami. Są to jednak rzeczy zawsze zdatne do ponownej odsprzedaży. Mimo przyzwoitej jakości towaru, mogą się tu także znaleźć ubrania niemodne, które pod swoje skrzydła zechciałby przyjąć tylko vintage shop.
Trzeci rodzaj to niesort. Z nim wiąże się najwięcej emocji, ponieważ możemy tu znaleźć... wszystko. Od unikatowych torebek znanych projektantów, przez ubrania o różnym stopniu zużycia, aż po drobny sprzęt gospodarstwa domowego. Wiele big-bagów (bo tak potocznie nazywa się wielkie worki niesortu) posiada oznaczenia - jeżeli uda ci się je odszyfrować, będziesz mógł przewidzieć, czy towar pochodzi z bogatej, czy też biedniejszej dzielnicy. Bądź podejrzliwy, jeżeli hurtownik pozwala ci zaglądać do worków. Jeśli wobec ciebie zachowuje się w podobny sposób, zastanów się na jakie przywileje mogą liczyć jego stali klienci?
Sort oraz niesort często posiada charakter sezonowy. Do wyboru mamy zwykle odzież wiosenno-letnią i jesienno-zimową, która jest tańsza ze względu na wagę poszczególnych rzeczy (kurtki, polary). Popularny jest również podział na odzież damską, męską i dziecięcą.
Każdy rodzaj towaru ma swoje wady i zalety - wszystko zależy od charakteru działalności, którą zamierzasz prowadzić. Niezależnie od swojego wyboru, zatroszcz się o solidną, uczciwą hurtownię. Pomyśl również o bezpośrednim imporcie towaru z takich krajów, jak Szwecja, czy Wielka Brytania. Jest to jednak temat na kolejny artykuł.