Zrozumienie potrzeb klienta. To dla wielu osób zajmujących się usługami wydaje się być niezrozumiałe. Słowo "usługa" i synonimy tego słowa – "służyć", "usłużny" - mówią za siebie.

Data dodania: 2013-05-16

Wyświetleń: 1765

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Ostatnio weszłam do sklepu obuwniczego. Zajęta rozmową właścicielka sklepu ledwo odpowiedziała „dzień dobry”. Popatrzyłam chwilę na półki przypominające jarmarczny stragan i pomyślałam, że pewnie nie jest zainteresowana sprzedaniem mi butów. Powiedziałam "do widzenia" i wyszłam.

Ile jeszcze takich miejsc spotykasz na co dzień?
A ile razy wychodzisz z poczuciem, szkoda, że dopiero za miesiąc tu będę?
To jest właśnie ta różnica. Sukces salonu to sprawianie takiej właśnie różnicy.
Muszę o tym napisać.
Bo ja tak czułam po wyjściu od fryzjera, pana Roberta z jednego z warszawskich salonów.
Kilkunastu pracujących jednocześnie fryzjerów i każdy skoncentrowany absolutnie na włosach swojego klienta. Nie na wczorajszej pogodzie, nie na jutrzejszym piątku…
Jeszcze nikt, nigdy nie zajmował się tak moimi włosami.
I kiedy wyszłam świadoma tego, że farbuje się włosy nie co tydzień, pomyślałam: „och szkoda, że dopiero za miesiąc”.
To tylko i aż – czynnik wow, który u mnie wywołała doskonała obsługa profesjonalisty, a jednocześnie dbającego o samopoczucie klienta usługodawcy.

Odpowiedz sobie na pytania:
Czy Twoja usługa powoduje takie doświadczenie klienta?
Czy Twoi klienci polecają Ciebie sobie?
Czy trafiają do Ciebie coraz bardziej wymagający klienci, bo wieść niesie, że jesteś w stanie sprostać potrzebom najbardziej wymagających klientów?

Empatia, czyli umiejętność spojrzenia na potrzeby klienta z jego perspektywy, to jeden z ważniejszych, o ile nie najważniejszych czynników decydujących o jakości obsługi.
Świadomość potrzeb klienta jest jednym z ważniejszych wyróżników Twojego biznesu.
Większość salonów kosmetycznych otwieranych jest w oparciu o spis urządzeń i usług z archaicznych już niejednokrotnie podręczników, bez analizy konkretnie „usytuowanego” rynku.
Usługa nie jest dla właściciela, ale dla osób, które jej potrzebują i taką analizę w pierwszej kolejności warto przeprowadzić, o tym pamiętać zanim usługi świadczyć zaczniesz.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena