0
głosów
- +

Sekret przyśpieszonej nauki

Autor:

Aktualizacja: 06.03.2013


Kategoria: Edukacja Wiedza Nauka / Poradniki


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1193 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

W jaki sposób możesz przyśpieszyć naukę?
 Ucząc się mentalnych technik superlearning.
Co to jest superlearning?
Ogólnie jest to każdy system przyśpieszonego uczenia się, który uwalnia od stresu, polepsza pamięć i wyzwala potencjał umysłowy.


Co zrobić, aby szybciej się uczyć?

Aby przyśpieszyć proces uczenia się, trzeba zwolnić rytmy ciała. Brzmi to paradoksalnie, ale żeby przyśpieszyć pracę swojego mózgu, trzeba zwolić rytm ciała.
Należy po prostu zrelaksować się i rozluźnić do tego stopnia, aby mózg zaczął emitować dominujące fale alfa. Wejście w optymalny stan do uczenia się wymaga czterech działań.

Jak wejść w optymalny stan superlearning?

1. Pozbycie się stresu i napięć z ciała.
2. Mentalny relaks umysłu i uwolnienie umysłu od niepokojów i zmartwień.
3. Dotlenienie mózgu.
4. Przywołanie uczuć radości i sukesów, jakie się odniosło.

Trzymając się tych 4 sposobów, będziesz mógł osiągnąć zdecydowanie więcej w wielu obszarach życia i nie tylko w nauce.

Etap 1. Pozbycie się stresów i napięć

Najprostszy sposób to napięcie wszystkich części swojego ciała. Od stóp, nóg, poprzez biodra, tułów, klatkę piersiową, ręce aż do głowy. Napięcie mięśni należy utrzymywać przez kilka sekund. Następnie pozwolić mięśniom całkowicie się zrelaksować.


Niech fala relaksu rozpłynie się po całym ciele. Ten cykl trzeba wykonać kilka razy.

Etap 2.  Mentalny relaks umysłu


Najszybszym sposobem na relaks mentalny jest wyobrażenia sobie kolejnych malejących po sobie cyfr. Np. 5, 4, 3, 2, 1.  Z każdą cyfrą dobrze jest wziąć głębszy oddech. Potem można przenieść się w wyobraźni do idealnego miejsca relaksu. Może to byc zielona łąka, piaszczysta plaża albo miejsce, w którym czujesz się zrelaksowany.

Etap 3. Dotlenienie mózgu

Dobrym ćwiczeniem na dotlenienie mózgu jest oddychanie żółto-niebieskie. Należy zająć wygodną pozycję siedzącą i zamknąć oczy. Kiedy bierzesz wdech, wyobrażasz sobie, jak przez czubek głowy wpływa żółte światło. Kiedy wydychasz, wyobraź sobie, jak światło zmienia się na kolor niebieski i wraz z wydechem wypływa z twojego ciała przez stopy.

Etap 4. Przywołanie uczuć sukcesu i radości

To ważny etap, żeby lepiej się dostroić do nowego zadania. Każdy zawodowy sportowiec, przygotowując się fizycznie do zawodów, robi też ćwiczenia mentalne, wizualizując swoje najlepsze, udane momenty.

Te wszystkie etapy możesz ćwiczyć jednorazowo. Nie powinno to zająć więcej niż dwadzieścia minut. Po takim ćwiczeniu sprawność umysłu zwiększa się i do tego poczujesz w sobie dużo więcej mocy i motywacji.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij