Wydaje się, że prowadzenie firmy sprzątającej jest łatwym i pewnym sposobem na prowadzenie opłacalnego biznesu. Sprawa nie jest do końca taka prosta. Przede wszystkim w tym segmencie rynku istnieje duża konkurencja.

Data dodania: 2013-02-14

Wyświetleń: 1539

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Trzeba mieć dobry pomysł i wyróżniać się spośród innych firm, by zostać dostrzeżonym. Natomiast zaletą tej pracy jest fakt, że nie wymagane są duże nakłady środków finansowych, aby rozpocząć swoją działalność. Jak również nie wymagana jest żadna wiedza specjalistyczna. Zanim jednak przystąpi się do jakichkolwiek działań, należy sprawdzić, czy warto wejść ze swoją ofertą na rynek, zbadać popyt i podaż na te usługi, przestudiować ofertę konkurencji, by być pewnym, że przygotowane usługi znajdą swoich odbiorców. Trzeba tu zaznaczyć, że jest to specyficzny rodzaj pracy, który wykonuje się najczęściej w weekendy bądź w godzinach wieczornych i nocnych, tak aby nie zakłócać pracy klienta.

Założenie firmy to czysta formalność, nie są wymagane koncesje i pozwolenia, a całość polega na zarejestrowaniu swojej działalności. Na początek trzeba kupić odkurzacz, maszynę czyszcząco-szorującą i do prania wykładzin oraz polerkę. Dobrym posunięciem jest zlokalizowanie swojej firmy w dużym mieście. Łatwiej pozyska klientów np. firma sprzątająca. Trzeba też zastanowić się, jaki zasięg mają mieć przyszłe zadania. Może to być mała firma, z kilkoma pracownikami oferująca sprzątanie biur, domów mieszkalnych lub opiekę nad grobami. Jednak jeśli środki finansowe pozwalają na otwarcie czegoś większego, można zaoferować kompleksowe sprzątanie. Wtedy oferta wzbogaca się o sprzątanie magazynów, obiektów sportowych, czyszczenie po remoncie, oporządzanie terenów zewnętrznych.

Trzeba pamiętać, że specyfiką tej pracy jest łatwe przyzwyczajanie się klientów do firmy sprzątającej. Równie łatwo można stracić te zaufanie, niszcząc sprzęty biurowe i domowe, nie wywiązując się z pracy terminowo bądź też przez spadek świadczonych usług. Ewentualni pracownicy powinni być dobrze motywowani do pracy, by była ona wykonywana na odpowiednim poziomie. Kluczem do sukcesu w tej branży jest wyrobienie sobie marki. Zanim to nastąpi, warto zachęcić klientów promocjami, np. pierwsze sprzątanie gratis. Obecność rabatów świątecznych czy karty stałego klienta też wpłynie na atrakcyjność oferty. Zachętą może być nowoczesny sprzęt czyszczący i wykwalifikowana kadra.

Aby nie zostać wypartym przez konkurencję, należy wciąż sprawdzać nowości branżowe, porównywać swoje ceny i zakres usług z innymi firmami, poszerzać ofertę i szkolić współpracowników.

Licencja: Creative Commons