Zachowanie spójności pomiędzy grafiką i tekstem
- Unikaj przeładowania grafiką, jeśli zamierzasz zaprojektować wizytówkę imienną
- jeśli chcesz umieścić na wizytówce grafikę, postaraj się aby była ona stonowana i pasowała pod względem kolorystyki do tekstu
Zachowanie spójności podświadomie przyczyni się do Twojego sukcesu. Zachęci do przeczytania informacji zawartej na wizytówce a w konsekwencji do odpowiedniej reakcji, czyli zawarcia potencjalnego kontaktu biznesowego lub choćby zapamiętania Twojej czy lub firm.
Projekt powinien być względnie prosty. Zbyt duża ilość grafiki odwróci uwagę od celu głównego, jakim jest przekazanie podstawowych informacji o Twoje osobie bądź firmie.
Kolejnym ważnym elementem zgodnym z przyjętymi technikami projektowania jest stosowanie tzw. "bezpiecznych odległości" pomiędzy wszelkimi elementami znajdującymi się w obszarze wizytówki a krawędziami wizytówki.
Stosowanie bezpiecznych odległości
- minimalny margines każdego elementu znajdującego się na wizytówce a nie dochodzącego do krawędzi wizytówki powinna wynosić 2,5 mm. Są oczywiście różne szkoły na ten temat, jednak odległość 2,5 mm spowoduje, iż wizytówka będzie wyglądać bardzo estetycznie i będzie pewność, iż nic nie zostanie obcięte przez gilotynę
Nie bez znaczenia jest również stosowanie odpowiednio czytelnych czcionek, dzięki którym wszelkie informacje zawarte na wizytówce z łatwością odczyta osoba, której ją wręczymy.
Stosowanie odpowiednio czytelnych czcionek
- bezwzględnie unikaj stosowania dużej ilości czcionek na jednej wizytówce
- wybieraj odpowiednie czcionki w zależności od specyfiki projektu
- jeśli nie masz pomysłu na ciekawą czcionek, lepiej nie eksperymentuj - wybierz czcionkę Arial
Ostatnim a w zasadzie pierwszym krokiem, który należy wykonać znając już podstawowe techniki
projektowania dobrej wizytówki, jest umieszczenie na niej odpowiednich informacji
Jakie informacje należy umieścić na wizytówce
Podstawowe, to przede wszystkim:
- imię i nazwisko
- e-mail, adres strony internetowej
- numer telefonu, faxu i komórki.
W przypadku projektowania wizytówki firmowej, można dodać:
- NIP, REGON
- dodatkowe numery telefonów
- krótką informacje o tym, czym zajmuje się firma
Do dzieła, teraz już wiesz jak przygotować Swoją wizytówkę.
Nasza porada: Gotowy projekt wizytówki prześlij firmie, która profesjonalnie zajmuje się drukiem wizytówek. Zyskasz bardzo dobrą jakość, co przyczyni się iż Twoi klienci będą Cię postrzegać równie profesjonalnie jak Twoja wizytówkę.