Wszyscy pracownicy działów marketingu, właściciele firm czy osoby samodzielnie prowadzące działalność gospodarczą, doskonale wiedzą, jak niezbędnym elementem prawidłowo funkcjonującego przedsiębiorstwa jest reklama. Nikogo w tej kwestii dziś nie trzeba specjalnie uświadamiać, gdyż ci, którzy w porę tego nie zrozumieli, dawno już ponieśli tego konsekwencje.
Czym innym jest jednak świadomość wagi i potrzeby reklamy, a czym innym jest wiedza, jak ją wykorzystać. Podejmując działania promocyjne, często stajemy przed trudnym wyborem, a mianowicie musimy podjąć decyzję - w jaki sposób sprawić, aby nasz produkt, firma czy usługa była najlepiej i najatrakcyjniej zaprezentowana. Gdzie się reklamować, by nasze działania okazały się skuteczne oraz jakich narzędzi do tego użyć.
Niestety, nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. Albo inaczej - to zależy. Od czego? Od bardzo wielu czynników, ale najważniejszym z nich jest chyba grupa docelowa, do której kierujemy nasz produkt. Nie będziemy przecież wdrażać internetowej kampanii na portalach społecznościowych, jeśli naszą grupą docelową są emeryci, którym chcemy sprzedać ubezpieczenie na życie. Tak samo, jak nie dotrzemy do nastolatków z najnowszym mydłem antybakteryjnym przy pomocy domokrążców.
Jak widać, wybór odpowiedniej formy reklamy jest kluczowy na drodze do sukcesu. Należy rozważyć wszelkie możliwości i wybrać spośród nich te najlepsze, które dadzą nam największe prawdopodobieństwo dotarcia naszą reklamą do właściwych osób.