Od wielu już lat wszyscy specjaliści od reklamy doskonale wiedzą, jak muzyka wpływa na podświadomość odbiorcy. Okazuje się, że odpowiednio dobrana oprawa jest w stanie wprowadzić nas w tzw. stan kupowania.

Data dodania: 2012-09-19

Wyświetleń: 1017

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Przypomnij sobie, kiedy ostatnio byłeś w jakimś dużym sklepie lub centrum handlowym? Na pewno zauważyłeś, że w każdym z poszczególnych poziomów lub lokali handlowych zapuszczana jest z głośników inna muzyka. W sklepie z odzieżą sportową i typowo młodzieżową najczęściej grana muzyka to trance, house i różne eksperymentalne brzmienia muzyki elektronicznej. Będąc w sklepie z antykami, w tle najprawdopodobniej usłyszymy spokojną, relaksacyjną melodię. 

Jakie to ma znaczenie?

Ma znaczenie i to ogromne. Wszystko zależy od naszej grupy docelowej, czyli od osób odwiedzających nasz sklep. Jeśli naszym targetem są ludzie w wieku od 16-25 lat, to muzyka powinna być młodzieżowa. Jeśli zaś mamy do czynienia z osobami w podeszłym wieku, należałoby zadbać w naszym sklepie o odtwarzanie muzyki spokojnej, poważnej, dopasowanej właśnie do takich osób.   

Każdy lubi co innego i o tym też powinniśmy pamiętać. Nie każdy nastolatek słucha techno czy electro i jeśli w naszym sklepie sprzedajemy ubrania dla skate'ów, to z głośników powinna lecieć muzyka hip-hopowa. W teorii to wszystko wydaje się być bardzo proste i oczywiste, jednak wielu właścicieli sklepów zaniedbuje ten drobny szczegół, który odpowiednio wdrożony może im przynieść bardzo dużo korzyści. 

Co z muzyką na stronach WWW?

Tutaj zdania są podzielone. Jedni twierdzą, że muzyka tylko przeszkadza i odstrasza odwiedzających, którzy tylko szukają przycisku "stop", i jeśli go nie znajdują, po prostu opuszczają stronę. Inni zaś uważają, że odpowiednio dobrana muzyka, która nie jest nachalna i delikatnie podkreśla temat danej witryny, jest całkowicie na miejscu. Moim zdaniem, muzykę powinno się umieszczać tylko na wybranych stronach internetowych. Bardzo dobrym pomysłem są dźwięki pod buttony, które nadają profesjonalizmu naszemu serwisowi. Takie drobne 'clicki' są ciekawym uzupełnieniem i nie przeszkadzają użytkownikowi w przeglądaniu strony.

Jedno jest pewne. Jeśli w Twoim przypadku klient przychodzi do Twojego sklepu stacjonarnego, to koniecznie musisz zadbać o odpowiednią oprawę muzyczną. Bardzo szybko przekonasz się, jak to poprawia sprzedaż. Ludzie czasem zostają w sklepie tylko po to, aby posłuchać ciekawego utworu. W międzyczasie ktoś dokona zakupu i karuzela się kręci.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena