1. Pole OD
Ustaw pole OD - najlepiej jak będzie to imię i nazwisko. Niekoniecznie Twoje - może być ono wymyślone tylko na potrzeby listy mailingowej.
Ważne jest jednak, aby go nie zmieniać - niech raz na zawsze zapadnie w pamięć czytelników Twojego newslettera.
Adres email nadawcy powinien być kojarzony z nazwiskiem osoby piszącej maila, np. A.Kadziolka @ netigo.pl.
Unikaj enigmatycznych adresów typu biuro@, kontakt@ czy marketing@
Maile od znajomych osób są chętniej otwierane, a nastawienie czytającego jest lepsze - mniej podejrzliwe i sceptyczne :)
Nie zapomnij się również podpisać w stopce listu :)
2. Temat
Temat maila jest jego najistotniejszą częścią - dlatego powinien intrygować, zainteresować czy szokować. Idealnie
jeśli będzie tam imię odbiorcy.
Temat maila powinien być krótki (max. 60 znaków), bez zbędnych wykrzykników i innych znaków interpunkcyjnych
Pomyśl, którego maila odtworzysz chętniej - o temacie
> Życzenia
> Wszystkiego najlepszego od firmy XYZ
czy
> Agnieszko, jak duża jest Twoja choinka?
Co bardziej intryguje:
> Rewelacyjne statystyki
czy
> Agnieszko, czy wiesz kto Cię wczoraj odwiedził?
Co Ci sie bardziej podoba
> Agnieszko, czy ten wirus dopadł i Ciebie?
czy
> Marketing wirusowy - Zobacz!!!
Dobrze pracują tematy typu "kto jeszcze chce", niedopowiedzenia, obietnice
> Kto jeszcze chce zarabiać w programach partnerskich
> Nie uwierzysz, co mi się wczoraj przytrafiło....
> Agnieszko, 100 zł dla Ciebie....
Zmieniając tylko temat maila, możesz zwiększyć jego skuteczność o kilkadziesiąt procent!
3. Personalizacja
Pisząc mailing, zwracaj się bezpośrednio do jednej osoby - przecież każdy subskrybent Twojej listy będzie go czytał sam, a nie w grupie :)
Używaj jej imienia, najlepiej w wołaczu. Słowa Ty, Tobie czy Ciebie - pisz wielką literą.
Idealnie, gdy w pierwszym mailu (powitalnym) poprosisz (całkiem retorycznie) o zgodę na zwracanie się do tej osoby po imieniu.
Czytelnik poczuje się ważny i chętnie przeczyta co do NIEGO piszesz. Nawiążesz nić porozumienia.
Wstaw imię (i nazwisko odbiorcy - jeśli je znasz) w pole Do . Takie maile rzadziej są uznawane za spam i są chętniej otwierane.
Bardzo często się zdarza, że są traktowane bardzo osobiście.
4. Wygląd maila
Dopilnuj, aby długość linii nie przekraczała 65 znaków, a po każdej z nich było sztywne przejście do następnej linii (enter). Tak sformatowane teksty czyta się najszybciej i najłatwiej.
Pisz prostym językiem, takim jak mówisz, nie używaj skomplikowanych słów, układaj krótkie zdania, nie przekraczaj 5 linii dla każdego z akapitów, wstawiaj podtytuły, które podkreślą co masz do powiedzenia.
Pamiętaj o tym, aby wysłać mail ze zdefiniowanym wcześniej kodowaniem - aby czytelnik poprawnie zobaczył polskie literki.
5. Ortografia i interpunkcja
Zadbaj o poprawność ortograficzną i stylistyczną, nie zapomnij o przecinkach - taki mail wygląda profesjonalniej i buduje zaufanie do nadawcy.
Zanim wyślesz maila, sprawdź go w Wordzie czy Open Office, zajmie to tylko chwilkę, a dzięki temu wyłapiesz byki (a przynajmniej ich większość)
6. Stopka
Na zakończenie każdego maila wklej podsumowanie polityki prywatności oraz możliwość wypisania się z listy.
Może ono brzmieć tak:
Otrzymujesz ten list, ponieważ wyraziła(e)ś zgodę na
otrzymywanie e-maili z serwisu http://netigo.pl
Nigdy, pod *żadnym pozorem* nie udostępnimy NIKOMU
Twoich danych osobowych. Jeśli chcesz zrezygnować
z otrzymywania maili, kliknij ...
Jeśli prowadzisz spółkę, musisz umieścić w stopce maile
dane o KRS i kapitale spółki - takie jest prawo w Polsce.
Stopka taka może wyglądać tak:
NIP: XXX-XX-XX-XX, REGON: XXXXXXXX, Kapitał: XX tys. zł
Sąd rejonowy w Gliwicach, X wydział gosp. KRS nr: XXXXXXXXXX
7. Szacunek
Zwracaj się do czytelnika grzecznie, z szacunkiem - tak jak Ty chciałbyś być traktowany.
8. Emocje
Pisząc maila, wywołaj entuzjazm, pobudź zmysły, subtelnie obudź emocje. Niech czytający poczuje dreszczyk zainteresowania. Niech w miarę czytania myśli:
jej ale fajnie
super!
kurcze, też tak chcę!!
muszę to mieć!!!
Nie zapomnij o wezwaniu do akcji :)
9. HTML
Jeśli wysyłasz maile w formacie HTML, dodaj też wersję tekstową - niektórzy użytkownicy są wierni swoim przyzwyczajeniom i nie tolerują maili w HTML.
Zadbaj też, aby linki były krótkie (mieściły się w jednej linii) i się nie łamały (dotyczy to szczególnie wersji tekstowej)
Jeśli linki w Twoim serwisie są dłuższe niż 60 znaków, skorzystaj z narzędzia jakim jest tinyurl.pl czy skocz.pl
10. PS
Na zakończenie koniecznie dodaj PS - jest to fragment równie ważny jak temat i zwykle czytany.
Najlepiej tam umieścić wezwanie do akcji lub któtkie podsumowanie maila - jego esencję.