0
głosów
- +

Jak wypromować sklep internetowy dzięki email marketingowi?

Autor:

Aktualizacja: 13.08.2012


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing i eMarketing


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 3144 razy czytane
  • 5 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Sklepy internetowe obecnie są bardzo chętnie przez nas wybierane. Robimy tam różne zakupy, oszczędzamy dzięki nim swój czas i pieniądze.


Także właściciele sklepów internetowych robią wszystko, aby przyciągnąć nas do nich. Jednym z rozwiązań, jakie często stosują, jest email marketing. Jakie daje on efekty? Czy warto z niego korzystać? 

Najważniejsza lista mailingowa

Gdy mowa o email marketingu, to trzeba koniecznie wspomnieć też w tym właśnie kontekście o listach mailingowych. Czym jest lista mailingowa? To na niej znajdują się adresy poczty elektronicznej i wiele innych interesujących i przydatnych w marketingu wiadomości. To na podstawie takich baz możliwe jest realizowane założonej strategii reklamowej, czyli po prostu wysyłanie wiadomości do odbiorców z treściami o charakterze promocyjnym. Do tego może być wykorzystany specjalny program do mailingu, którego zadaniem jest zarządzanie bazą i za jego pośrednictwem można przygotowywać i obsługiwać masową wysyłkę poczty elektronicznej. 

Jak zdobywana jest jednak lista adresowa? Tutaj ma się na to kilka patentów. Przede wszystkim przyda się informacja o dołączeniu do niej na stronie internetowej sklepu. Wtedy w mailach do odbiorców wysyła się wiadomości reklamowe o promocjach, nowościach w sklepie, zachęcając do zakupów. Można też skorzystać z innych form pozyskiwania list, na przykład zwyczajnie ją zakupić. Nie jest to wysoki wydatek, ale generalnie też nie zawsze daje on najlepsze efekty, ponieważ na liście znają się osoby, które zwyczajnie mogą nie być zainteresowane ofertą sklepu i w ich przypadku wiadomość od razu trafi do kosza.

Samemu czy ze specjalistami?

Jeśli planujesz zatem skorzystać z możliwości, jakie daje email marketing, wówczas możesz zająć się tym albo samodzielnie, albo też powierzyć do specjalistom w tej dziedzinie. Nie zawsze prowadząc własny sklep online, dodatkowe obciążenie jest pożądane, chociaż nowoczesne autorespondery, czyli programy do mailingu, w dużej mierze same załatwiają sporo spraw. Gdy jednak zależy ci na najlepszych efektach, pomyśl o tym, aby wynająć firmę reklamową, która się w tym specjalizuje.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij