Strona twojego sklepu internetowego jest jego wizytówką, dzięki niej będzie odbywać się sprzedaż. Ważne jest to, by klient wrócił na stronę naszego sklepu, a nie po jednorazowym zakupie o nas zapomniał.

Data dodania: 2012-07-02

Wyświetleń: 1064

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W polskim Internecie napotkałem wiele sklepów internetowych, które odbiegają daleko o prawidłowych wzorców. Powody są różne, np. niewiedza właściciela witryny na temat e-marketingu czy też początkowe fazy działalności i brak doświadczenia.

Zlecenie projektu sklepu firmie zewnętrznej także nie gwarantuje pełnego sukcesu. Dobrze jest mieć jasno określone cele, by w razie konieczności udzielić wykonawcy określonych wskazówek.



8 koniecznych elementów dobrego funkcjonowania każdego sklepu internetowego:



KONTAKT: jedna z najważniejszych podstron, jeśli chodzi o sklepy internetowe. Powinny się tu znaleźć wszystkie dane firmy takie jak nazwa właściciela, numer telefonu i adres siedziby. Im więcej sposobów kontaktu, tym lepiej. Numer gg, skype czy chat na żywo na pewno zwiększą zaufanie klienta. Masa badań marketingowych wykazała, że głównym elementem napędzającym sprzedaż w sklepach internetowych jest właśnie kontakt z żywą osobą. Pomimo tego, że na witrynie jest wszystko dokładnie wyjaśnione, ludzie i tak dzwonią z pytaniami, na które jest odpowiedź na stronie po to, że to daje im poczucie pewności i zaufania, co finalizuje sprzedaż.


O FIRMIE: kolejna niezwykle ważna zakładka na stronie sklepu. Zanim klient dokona zakupu, będzie chciał wiedzieć, kim jest właściciel, kim jest sprzedawca, itp. Ta zakładka pozwoli na pokazanie, że dbasz o swój interes i nie sprzedajesz byle czego. Świadomość, że pracownicy i właściciel sklepu nie są anonimowi, także wzbudza zaufanie u klienta.


JAK KUPOWAĆ: pamiętaj, jaki jest cel twojego sklepu. Pamiętaj też, że twój potencjalny klient może robić zakupy przez Internet po raz pierwszy właśnie u ciebie. Dlatego dobrze jest stworzyć oddzielną zakładkę wyjaśniającą krok po kroku, jak zamawiać dany produkt czy usługę.



POMOC: zakładka ta często nazywana jest FAQ, czyli Frequently Asked Question - powinny znaleźć się tu odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania. Poza tym masz w rękach doskonałe narzędzie, dzięki któremu możesz ciągle ulepszać swój serwis. Przeglądając wpisy twoich czytelników, będziesz wiedział, co poprawić.



REGULAMIN: przepisy w Polsce ciągle sią zmieniają. Kopiowanie gotowych regulaminów od innych sprzedawców jest błędem i może doprowadzić do poważnych konsekwencji prawnych. Zlecenie wykonania regulaminu jest najlepiej zlecić profesjonalnej firmie,co zresztą kosztuje śmieszne pieniądze. Powinny znaleźć się tu informacje odnośnie praw klientów, opisu procesu reklamacyjnego, zwrotu towarów itp.



CZAS REALIZACJI: tu liczy się prawdomówność, jeśli piszemy, że wysyłamy towar w ciągu 24h, a w rzeczywistości trwa to 2 dni, to tylko na tym stracimy. Prawda i tak wyjdzie na jaw i stracimy tylko klienta i reputację firmy.



POLITYKA PRYWATNOŚCI: ludzie z natury wolą być anonimowi, jeżeli chodzi o zakupy online. Dlatego też warto zrobić oddzielną zakładkę, w jaki sposób przebiega to u nas dla jasności.



OPINIE: według mnie jest to jeden z najważniejszych elementów w e-biznesie. Dlatego musisz dbać o reputację firmy i towar lub usługi, które sprzedajesz, by opinie były jak najlepsze.

Zachęcam do zapoznania się z specjalistyczną literaturą na ten temat, do której link zamieszczam w stopce

Licencja: Creative Commons
0 Ocena