0
głosów
- +

ISO 22000

Autor:

Aktualizacja: 22.05.2012


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Biznes i eBiznes


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 812 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

ISO 22000 to System Zarządzania Bezpieczeństwem Żywności, którego celem jest gwarancja wyprodukowania bezpiecznej żywności, zgodnie z międzynarodowymi wymaganiami.


Co to jest ISO 22000?  ISO 22000:2005 – (Food Safety Management Systems – Requirements for Any organisation in the food chain) to nowy standard dla branży spożywczej, wydany 1 września 2005 roku. Skierowany jest do wszystkich uczestników łańcucha żywnościowego, łącząc w sobie wymagania systemu HACCP oraz Dobrych Praktyk (Produkcyjnych, Higienicznych, Cateringowych). Celem normy jest zharmonizowanie na poziomie globalnym wymagań wobec Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Żywności. Do kogo skierowana jest norma ISO 22000?  Wymagania ISO 22000 mogą być zastosowane przez firmy bezpośrednio i pośrednio związane z łańcuchem żywnościowym tj.:

· Producenci żywności.

· Producenci pasz.

· Firmy cateringowe.

· Hurtownicy i detaliści.

Oraz firmy zajmujące się:

· Transportem i dystrybucją żywności.

· Magazynowaniem żywności.

· Produkcją opakowań, maszyn i urządzeń.

· Produkcją środków myjących i dezynfekujących.

Jakie są korzyści stosowania normy ISO 22000?

· Gwarancja prawidłowego funkcjonowania Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Żywności w przedsiębiorstwie.

· Wzrost zadowolenia klientów, który wynika ze skutecznego nadzorowania organizacji nad zagrożeniami podczas procesu produkcji żywności.

· Możliwość uczestniczenia w przetargach.

· Wzrost zaufania klientów, kontrahentów oraz dostawców.

· Umożliwia efektywną komunikację ze wszystkimi stronami łańcucha żywnościowego.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij