Ile kosztuje pozycjonowanie stron? Czy zastanawiali się Państwo dlaczego wiele firm oferujących ten rodzaj usługi nie publikuje swoich cen na stronie internetowej? Jak według Państwa wyglądałyby sklepy w których przy produktach zamiast cen widniały karteczni z treścią: "Jesteś zainteresowany produktem? Dowiedź się ceny u sprzedawcy."
Agencje reklamowe nie podają swoich cen, gdyż bardzo często informują potencjalnych klientów o tym, że cena jest ściśle uzależniona od wielu czynników. Od jakich zatem czynników zależy cena pozycjonowania strony na konkretne słowa kluczowe?
Istnieje wiele czynników wpływających na wartość wypozycjonowania danej frazy do jednych z nich zaliczamy konkurencyjność. Wiadomo, że im większa konkurencyjność tym większy nakład pracy musi wykonać firma pozycjonująca stronę, a co za tym idzie, muszą ponieść zdecydowanie większą ilość kosztów na wypozycjonowanie konkretnego wyrażenia w wyszukiwarce Google.
Ilość pozycjonowanych słów kluczowych również wpływa na koszt pozycjonowania strony internetowej. Aby pozycjonowanie było wykonywane naturalnie zawsze należy pozycjonować stronę na większą ilość słów kluczowych. Jeżeli firma ma rozliczać się tylko z jednego słowa kluczowego to wiadomo, że koszt będzie większy niż przy pozycjonowaniu kilku fraz. W praktyce firma pozycjonująca jedno słowo kluczowe musi pozycjonować stronę na kilka fraz za które nie pobiera opłat i właśnie za to doliczane są dodatkowe koszta.
Czy wielkość firmy ma znaczenie przy pozycjonowaniu? Teoretycznie nie, ale przeprowadzone testy udowodniły, że zdecydowanie lepsze ceny otrzymują firmy mniejsze niż firmy z o.o. lub s.a.. Większe firmy mają przeznaczony budżet na reklamę i wycena przeważnie jest tak skonstruowana, że ceny za pozycjonowanie prawie w całości są zrównane z budżetem jaki dana firma może przeznaczyć na reklamę w Google.
Podsumowując koszt pozycjonowania strony jest ściśle uzależniony od konkurencyjności pozycjonowanych słów kluczowych, ilości pozycjonowanych słów kluczowych i jak się okazuje od wielkości firmy. Co prawda nie odradzam korzystania z usług firm wykonujących pozycjonowanie stron, lecz tylko ostrzegam przed dużymi firmami wykonującymi pozycjonowanie. Duże firmy, w większości przypadków, zwracają uwagę na zasobność klienta. Wycenę zawsze warto zweryfikować z kilkoma zapytaniami o podobny zestaw słów kluczowych, wysyłając zapytania w różnych odstępach czasowych.