0
głosów
- +

W jakich godzinach najlepiej dzwonić na telefony stacjonarne?

Autor:

Aktualizacja: 07.12.2011


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Sprzedaż


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1393 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Telemarketerzy, dzwoniąc na telefony stacjonarne, często się zastanawiają, jaką porę wybrać, by mieć najlepsze wyniki w sprzedaży - a to zależy w dużym stopniu od tego, czy zastaną klienta w domu. Jaką porę wybrać, by zastać potencjalnego klienta i nie marnować czasu na nieodbierane telefony?


Do firm najlepiej dzwonić rano, zaraz po godzinie 8. O tej porze wszyscy pracownicy są już w pracy, a nie ma jeszcze pośpiechu, telefonów itp. Ludzie w firmach o tej porze są jeszcze zrelaksowani, mniej rozdrażnieni i dzięki temu chętniej rozmawiają. Mają też więcej czasu na rozmowy, bo telefony od współpracujących firm i od klientów jeszcze się nie rozdzwoniły.

Do osób prywatnych najlepiej telefonować wieczorem. Jest większa szansa, że zastanie się ich w domu. Od godziny 19 jest największa tzw. odbieralność. Im później się dzwoni, tym większa szansa, że daną osobę zastanie się w domu. Ludzie w większości bardzo długo pracują, wracają często do domu nawet o godzinie 22. Większość ludzi - potencjalnych klientów, twierdzi, że największa szansa na zastanie ich w domu jest między godziną 20 a 21.

Gdy sam sobie ustalasz dni, kiedy dzwonisz, wybieraj dni pochmurne, deszczowe, zimne. Wtedy bardzo dużo ludzi jest w domu  i odbieralność jest naprawdę wysoka.

Najgorsze są dni słoneczne, weekendowe, wakacyjne. Jest to bardzo frustrujący czas dla telemarketerów, gdyż ludzie spontanicznie, ze względu na ładną pogodę, wychodzą z domu lub wyjeżdżają i nawet te osoby, które się umawiały na telefon w danym dniu, często są nieobecne. Bądź więc przygotowany na to, że wielu ludzi nie ma w domu, ponieważ: wyjechali, są w ogródkach, na działce, wyjechali na nieplanowany urlop itp.

Najlepsze pory roku dla telemarketingu to jesień i zima. Ludzie z powodu długich wieczorów spędzają popołudnia w domu, rzadko wychodzą na nieplanowane spacery.

Różnica w odbieralności między porami wiosenno-letnimi a jesienno-zimowymi jest ogromna. Pogoda więc ma ogromny wpływ na stopień odbieralności w dzwonieniu na telefony stacjonarne do osób indywidualnych, jest to jeden z ważniejszych czynników.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij