Jednym ze sposobów zwiększenia popularności swojej strony w Internecie jest dodawanie jej do katalogów. Musimy wiedzieć nie tylko gdzie dopisać adres, ale również jak opisywać dodawaną stronę, aby taka promocja była skuteczna.

Data dodania: 2007-11-05

Wyświetleń: 4831

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jednym ze sposobów zwiększenia popularności swojej strony w Internecie jest dodawanie jej do katalogów. Musimy wiedzieć nie tylko gdzie dopisać adres, ale również jak opisywać dodawaną stronę, aby taka promocja była skuteczna.

Warto stosować w takiej sytuacji uniwersalne reguły obowiązujące podczas dodawania stron do katalogu DMOZ:

Jak określać tytuł strony?

Tytuł powinien identyfikować stronę, a nie opisywać ją. Powinien być jednocześnie treściwy i zwięzły.

Dobry tytuł:

* Jest oficjalną nazwą strony. Zwykle taka nazwa jest oczywista i wyraźnie rzuca się w oczy po wejściu na stronę.
* Jest oficjalną nazwą firmy lub organizacji, jeśli strona jest na temat jakiejś firmy lub organizacji (np. oficjalna strona firmy).
* Zawiera nazwę firmy (organizacji, itp.) zarówno w wersji pełnej, jak i jej skrót, jeżeli firma znana jest pod obu tymi nazwami i obie występują na stronie.
* Jest zwięzłym sformułowaniem stworzonym na podstawie treści strony, jeżeli nazwa jako taka jest wieloznaczna lub mogłaby sprawiać wrażenie spamu.
* Nie zawiera nadmiernej ilości słów kluczowych, niekoniecznych symboli i liter oraz sloganów reklamowych i języka promocyjnego.
* Nie zawiera słów i wyrażeń takich jak: "Witam na stronie", "Strona domowa", jeżeli nie jest to integralna część oficjalnej nazwy strony.
* Nie zawiera znaków przestankowych lub niekoniecznych symboli, liter, znaków specjalnych na początku. W większości przypadków wpisy są sortowane alfabetycznie i czasami niektórzy próbują dostać się na początek wykazu nieuczciwie. Jeżeli zgłoszona została strona pod tytułem "aaa Witryna", ale w istocie nazywa się ona "Witryna", to najbardziej odpowiedni tytuł brzmi "Witryna".
* Nie jest NAPISANY SAMYMI WIELKIMI LITERAMI (za wyjątkiem skrótów nazw).
* Nie kończy się wykrzyknikiem ani innym niepotrzebnym znakiem przestankowym.

Uwaga: stosujemy reguły zgodne z polskimi zasadami pisowni. Pierwszy wyraz tytułu piszemy wielką literą, pozostałe według ogólnie przyjętych reguł.

Kilka przykładów:
Gablotka Szkolna - o konkursach i projektach edukacyjnych
Pornostop, kontrola rodzicielska
Ośrodek szkoleniowy KPFS

Jak zredagować opis strony?

Opis podaje szczegółowe informacje o treści i/lub temacie strony. Powinien być treściwy i zwięzły, zwykle nie dłuższy niż 1-2 linie. Podstawową receptą na dobry opis jest: opis = temat + zawartość.

W niektórych przypadkach zawartość wszystkich stron w twojej kategorii będzie taka sama. Dla przykładu, strony firm lub organizacji zawierają zwykle te same informacje, np. "O firmie", "Produkty" albo "Usługi", i tym podobne. W takim przypadku dobrze jest po prostu opisać, co dana firma robi, skupiając się na jej produktach, usługach, profilu działalności (czyli na temacie strony).

Dobry opis:

* Jest zwięzły, treściwy i obiektywny, informując użytkowników końcowych, co znajdą na danej stronie.
* Jest logicznie i prawidłowo sformułowanym zdaniem lub równoważnikiem, z użyciem prawidłowej interpunkcji - tak aby użytkownikom łatwo się czytało kolejne wpisy.
* Jest zdaniem, rozpoczynającym się z wielkiej litery i kończącym się kropką.
* Jest napisany w trzeciej osobie.
* Jest tak napisany, by zwracać uwagę na unikalne tematy i treści na stronie, aby użytkownik mógł łatwo określić, czy to właśnie go interesuje.
* Zawiera terminy i pojęcia kluczowe, pozwalające użytkownikowi zorientować się, czy strona jest tym, czego poszukuje.
* Nie jest sloganem reklamowym czy promocyjnym. (Unikać należy przymiotników w stopniu najwyższym, jak: "najlepszy", "największy", "najwspanialszy", "najtańszy"). Użytkownicy określają trafność rezultatów swych poszukiwań na podstawie kluczowych słów i wyrażeń, a nie na podstawie języka promocyjnego.
* Nie używa agresywnej interpunkcji (np. "!!!" ), WIELKICH LITER, znaków "&" zamiast "i" oraz wielokropka jako niedomówienia.
* Nie używa zaimków pierwszej lub drugiej osoby, tj. "ty", "twój", "my", "nas", "nasz", "ja", czy "mnie".
* Nie zawiera osobistych opinii lub subiektywnych recenzji.
* Nie powtarza tytułu strony ani fragmentów nazwy kategorii.
* Nie powtarza niepotrzebnie słów kluczowych i fraz ani nie nadużywa przymiotników.
* Nie zawiera dat, cen i innych zmiennych w czasie informacji. Użytkownicy nie lubią znajdować odnośników z nieprecyzyjnymi lub nieaktualnymi adnotacjami.
* Nie zawiera nadużywanych zdań i wyrażeń typu: "Na stronie...", "Strona...", "... i inne", "itd.", "itp.".
* Nie zawiera odniesień do nielegalnie pozyskanej treści (np. pirackich wersji oprogramowania lub muzyki).
* Nie zawiera błędów ortograficznych (istnieje możliwość sprawdzenia pisowni, pozwalająca uniknąć takich błędów).
* Nie używa skrótów, chyba że są one powszechnie zrozumiałe dla potencjalnego użytkownika kategorii.
* Nie zawiera adresu pocztowego lub e-mail, numeru telefonu/faxu, godzin urzędowania, cen, innych adresów URL.
* Może zawierać ograniczone cytaty ze strony (np. ze strony z informacjami o firmie), jeżeli przeredagowanie ich wydaje się zbyt trudne.

Stosowanie powyższych reguł powinno spowodować, że opisy będą wartościowe i przyjazne dla Internauty, a więc zapewnią nam większą liczbę odwiedzin na pozycjonowanej stronie.
Licencja: Creative Commons
1 Ocena