Nadal wielu sprzedawców internetowych nie radzi sobie z fotografowaniem swoich produktów. Tymczasem e-commerce rządzi się swoimi prawami, jeśli nie wykonasz dobrego zdjęcia, nie sprzedaż produktu! Przeczytaj, naucz się robić dobre zdjęcia i pomnóż wielokrotnie swoją sprzedaż.

Data dodania: 2011-11-02

Wyświetleń: 2621

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Nie wszystkich drobnych sprzedawców i osób dopiero co rozpoczynających własną sprzedaż przez internet, stać na zatrudnienie profesjonalnego fotografa wykonującego tak zwane packshot i zdjęcia produktowe. Radzą sobie więc własnymi siłami. Efekty sesji zdjęciowej przy użyciu sprzętu dalekiego od profesjonalnego, można jednak poprawić własnymi umiejętnościami. Przedstawiam kilka prostych zasad, których przestrzeganie pomoże w poprawie jakości wykonywanych zdjęć.

KILKA ZASAD, KTÓRYCH NALEŻY SIĘ TRZYMAĆ FOTOGRAFUJĄC PRODUKT

Po pierwsze odpowiednie światło. Nie należy robić zdjęć w ostrym świetle skierowanym bezpośrednio na fotografowany przedmiot. Jeśli nie masz namiotu bezcieniowego, przepuść światło przez cienką tkaninę najlepiej w kolorze białym. Użyj światła o temperaturze zbliżonej do 5500 K. Najlepszym wyjściem będzie w tym przypadku zakupienie chociażby jednej małej studyjnej, regulowanej lampy błyskowej. Spokojnie, nie musisz kupować od razu Bowensa. Nie zbankrutujesz. O ile można obyć się bez namiotu bezcieniowego, tak bez źródła światła ani rusz.

Pamiętaj o ustawieniu jak najniższego ISO. Im niższe tym lepiej. Dla większości aparatów najniższe ISO to 100. Przy tej światłoczułości konieczne jest ustawienie dość silnego światła - nie bój się eksperymentować. Baw się odległością przedmiotu od źródła światła i siłą światła.

Jeśli nie dysponujesz odpowiednim źródłem światła, wydłuży się czas naświetlania, postaw wtedy aparat na statywie, by zdjęcia były ostre i wyraźne. Sprawdź też, jak wygląda fotografowany przedmiot, kiedy ustawiasz światło z różnych kierunków. Eksperymentuj również z kątem robienia zdjęć i odległością od aparatu. Podchodź do produktu z różnych stron i sprawdzaj, które są najkorzystniejsze.

Kiedy już wykonasz satysfakcjonujące Cię zdjęcia, dostosuj w programie graficznym ich wielkość i wagę. Im mniejsze zdjęcie, tym mniejsze obciążenie dla Twojego serwera. Pamiętaj też jednak o tym, że klient chce dokładnie obejrzeć kupowany przez siebie przedmiot.

To jeszcze nie wszystko, jednak jeśli to wszystko Cię przerasta, oddaj fotografowanie w ręce profesjonalistów :-)

Licencja: Creative Commons
0 Ocena