0
głosów
- +

Jak wykonać dobre zdjęcie produktowe?

Autor:

Aktualizacja: 02.11.2011


Kategoria: Hobby / Fotografia


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1780 razy czytane
  • 5 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Nadal wielu sprzedawców internetowych nie radzi sobie z fotografowaniem swoich produktów. Tymczasem e-commerce rządzi się swoimi prawami, jeśli nie wykonasz dobrego zdjęcia, nie sprzedaż produktu! Przeczytaj, naucz się robić dobre zdjęcia i pomnóż wielokrotnie swoją sprzedaż.


Nie wszystkich drobnych sprzedawców i osób dopiero co rozpoczynających własną sprzedaż przez internet, stać na zatrudnienie profesjonalnego fotografa wykonującego tak zwane packshot i zdjęcia produktowe. Radzą sobie więc własnymi siłami. Efekty sesji zdjęciowej przy użyciu sprzętu dalekiego od profesjonalnego, można jednak poprawić własnymi umiejętnościami. Przedstawiam kilka prostych zasad, których przestrzeganie pomoże w poprawie jakości wykonywanych zdjęć.

KILKA ZASAD, KTÓRYCH NALEŻY SIĘ TRZYMAĆ FOTOGRAFUJĄC PRODUKT

Po pierwsze odpowiednie światło. Nie należy robić zdjęć w ostrym świetle skierowanym bezpośrednio na fotografowany przedmiot. Jeśli nie masz namiotu bezcieniowego, przepuść światło przez cienką tkaninę najlepiej w kolorze białym. Użyj światła o temperaturze zbliżonej do 5500 K. Najlepszym wyjściem będzie w tym przypadku zakupienie chociażby jednej małej studyjnej, regulowanej lampy błyskowej. Spokojnie, nie musisz kupować od razu Bowensa. Nie zbankrutujesz. O ile można obyć się bez namiotu bezcieniowego, tak bez źródła światła ani rusz.

Pamiętaj o ustawieniu jak najniższego ISO. Im niższe tym lepiej. Dla większości aparatów najniższe ISO to 100. Przy tej światłoczułości konieczne jest ustawienie dość silnego światła - nie bój się eksperymentować. Baw się odległością przedmiotu od źródła światła i siłą światła.

Jeśli nie dysponujesz odpowiednim źródłem światła, wydłuży się czas naświetlania, postaw wtedy aparat na statywie, by zdjęcia były ostre i wyraźne. Sprawdź też, jak wygląda fotografowany przedmiot, kiedy ustawiasz światło z różnych kierunków. Eksperymentuj również z kątem robienia zdjęć i odległością od aparatu. Podchodź do produktu z różnych stron i sprawdzaj, które są najkorzystniejsze.

Kiedy już wykonasz satysfakcjonujące Cię zdjęcia, dostosuj w programie graficznym ich wielkość i wagę. Im mniejsze zdjęcie, tym mniejsze obciążenie dla Twojego serwera. Pamiętaj też jednak o tym, że klient chce dokładnie obejrzeć kupowany przez siebie przedmiot.

To jeszcze nie wszystko, jednak jeśli to wszystko Cię przerasta, oddaj fotografowanie w ręce profesjonalistów :-)


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Zamknij