Tak jak bliscy obdarowują siebie w tym czasie prezentami tak i właściciele firm wysyłają do swoich klientów lub współpracowników upominki. Motywem obdarowywania może być chęć utrwalenia i podtrzymania współpracy, wyrażenie wdzięczności za dotychczasową współpracę. Dzięki upominkom pomagamy w budowaniu pozytywnych skojarzeń związanych z marką, co może się przełożyć na konkretne decyzje biznesowe.
CO?
prezent nie może być zbyt wartościowy, inaczej strona obdarowywana może poczuć się niezręcznie oraz będzie czuła obowiązek odwdzięczenia się
kupujmy prezenty tylko dobrej jakości – nawet jeśli jest to zwykły gadżet biurowy niech to będzie coś porządnego – długopis czy notes który rozpadnie się przy pierwszym użyciu raczej nie wpłynie na pozytywne skojarzenia z naszą firmą
prezent nie powinien być przypadkowy, ma on być sygnałem, że wiemy co dana osoba lubi i czym się interesuje, może to być związane z branżą, zainteresowaniami itp.
personalizacja jest super – prezenty kierowany do konkretnej osoby sprawią, że poczuje się ona wyjątkowa i z pewnością zapamięta tego kto sprawił jej taką radość
upominek wcale nie musi być związany z charakterem naszej firmy – może to być inny gadżet związany właśnie ze świętami na którym umieszczone będzie logo naszej firmy i np. krótkie życzenia
JAK?
Prezent można wysłać tradycyjną pocztą lub mailem – jeśli jest to np. świąteczna kartka. Jeśli jednak jest to bardziej osobisty i wartościowy upominek najlepiej wręczyć do osobiście. Oczywiście najpierw należy umówić się na spotkanie – będziemy mieć pewność, że klient ma dla nas czas a nie będzie się właśnie śpieszył na spotkanie. Wręczeniu prezentu powinno towarzyszyć złożenie życzeń i uścisk dłoni, który podkreśli relacyjny charakter upominku. Przekazywanie upominku przez kuriera czy osoby trzecie jest absolutnie niedopuszczalne i świadczy o braku szacunku dla obdarowywanego.
KIEDY?
Wybierzmy taki moment, w którym nasz upominek będzie miał szansę być zauważony i nie zniknie w tłumie innych upominków z innych firm. Dobrym rozwiązaniem jest przekazywanie upominków przed świętami lub zaraz po Nowym Roku.
Kilka sprawdzonych pomysłów na świąteczne upominki
Świetnie sprawdzają się praktyczne gadżety, których można używać na co dzień – dlatego tak popularne są wszelkiego rodzaju artykuły piśmiennicze typu notesy, długopisy, podkładki pod myszkę, a także kalendarze, kubeczki z logiem itp. Dobrym rozwiązaniem są także książki, dobre wino czy drobne gadżety typu zapachowe zawieszki w kształcie choinki czy bombki z naszym logiem, które będzie można zawiesić na firmowej choince. Bardzo oryginalnym pomysłem są życzenia ułożone z czekoladowych tabliczek z wydrążonymi literkami lub po prostu dobrej marki czekoladki. Jeśli nie masz funduszy na kupowanie prezentów i kontrahentów możesz zwyczajnie wysłać mailem ciekawe kartki świąteczne zaprojektowane przez Twojego grafika. Na pewno będzie to miły akcent.