Jeśli plan, to i lista zadań. Jeśli na pierwszym miejscu wpisujesz ,,szukam koordynatora ślubu i wesele’’, to znak, że traktujesz tę uroczystość bardzo poważnie. To też znak, że chcesz, by wszystko wyszło idealnie.
Oto kilka punktów, o które musisz zapytać swoją ślubną konsultantkę.
Na czym polega praca konsultantki ślubnej?
Konsultant ślubny to profesjonalista, który wie, jak skoordynować ślub i wesele. Wie, jak urządzić przyjęcie, wie, jakich podwykonawców wybrać. Konsultantka ślubna jest po to, by odciążyć Nowożeńców w przygotowaniu ślubu i wesela. Jest prawą ręką i zaufanym doradcą.
Jaki jest zakres usług konsultantki ślubnej?
Konsultantka ślubna organizuje, przygotowuje oraz koordynuje ślub i wesele. Organizatorka dzieli się swoim doświadczeniem, dzieli się swoimi kontaktami, sprawdzonymi podwykonawcami. Koordynatorka ślubów zajmuje się wszystkim, co dotyczy ślubu czy wesela, od zaproszeń, po stroje dla druhen. Współpraca z dobrym konsultantem ślubnym to przede wszystkim rozmowa, porady, zaufanie, 100% pewność powodzenia. Gdy wesele traktujemy niczym zadanie do wykonania, osoba trzecia sprawdzi się najlepiej. Spojrzy na wszystko świeżym okiem i bez emocji, dlatego skutecznie może zareagować na zapowiadające się problemy, szybko znaleźć nowe rozwiązanie i zadbać o kilka rzeczy jednocześnie.
Ale od początku.
- Zaręczyny to początek ślubnych przygotowań. Czy odbędą się podczas uroczystej kolacji czy na samym szczycie Wieży Eiffla – to zależy od przyszłego Pana Młodego, lecz może być doskonale zorganizowane przez ślubną konsultantkę i organizatorkę.
- Ślub to nie tylko wzruszenia i niezapomniane chwile. Ustalenie budżetu ułatwia przygotowania, a zlecając konsultantkom ślubnych realizację oraz koordynację ślubnych przygotowań można mieć pewność, że budżet nie zostanie przekroczy nawet o złotówkę.
- Ślub to także mnóstwo formalności, dlatego konsultantka ślubna wyręczy w kompletowaniu niezbędnych dokumentów, zarezerwuje termin w USC, a także w wybranym kościele. Jeśli Nowożeńcy marzą o ceremonii w plenerze (park, łąka itp.), rolą konsultanta ślubnego jest koordynacja całej uroczystości. Konsultantki ślubne pomogą w wyborze sali weselnej, najlepszej restauracji.
- Wesele w plenerze? Nie ma sprawy – wybrana przez Parę Młodą konsultantka ślubna znajdzie najpiękniejsze miejsce, zorganizuje namiot oraz zaproponuje catering. Co więcej, zaangażuje profesjonalnych podwykonawców, oczywiście w zgodzie z oczekiwaniami Nowożeńców, czyli nie tylko catering, zespół muzyczny czy wodzireja, ale florystkę, wizażystkę, stylistę, fryzjera, fotografa, kamerzystę i kierowcę.
- Koordynacja pracy podwykonawców, podpisanie z nimi umów również należy do zadań organizatorek ślubów.
- Scenariusz wesela i jego realizacja to podstawa pracy organizatorek ślubów. W zakres tej usługi może wejść naprawdę wszystko, a to sprawia, że realizacja marzeń jest w zasięgu ręki.
Konsultantka ślubna łączy w jednej osobie wiele różnych cech. Trzeba być cierpliwym, a zarazem stanowczym. Trzeba być artystą, lecz z biznesowym zacięciem. Trzeba umieć słuchać, lecz także przerwać w odpowiednim momencie. Trzeba trzymać wszystkie sznurki w ręku, jednak dyskretnie i subtelnie. Przykładu nie trzeba długo szukać.