Pracownicy agencji stosują nie tylko programowanie, ale też animację w technologii flash oraz prezentacje multimedialne. To oczywiście nie wszystkie gałęzie działania agencji. Duży nacisk kładziony jest także na pozycjonowanie stron. W większości agencji interaktywnych obowiązują duże promocje na pozycjonowanie dla klientów którzy zamówili stronę czy serwis internetowy.
Wadą agencji interaktywnych jest to że mają bardzo dużo zleceń, przez to muszą stworzyć całą identyfikację dla klienta w jak najkrótszym czasie co znacząco wpływa na jej jakość, i tu z pomocą przychodzi grafik freelancer. Freelancer to osoba, która nie pracuje w agencji interaktywnej a wszystkie zlecenia wykonuje we własnym domu i we własnym zakresie. Wybiera tylko te zlecenia, które go naprawdę interesują i dzięki temu może skupić się w pełni nad danym projektem, aby wykonać go jak najlepiej.
Grafik freelancer zaczyna swoją pracę od dokładnego zbadania branży swojego klienta, jego konkurencji i podobnych branż. Następnie przygotowuje pełny projekt graficzny strony, oraz innych materiałów do promocji firmy takich jak wizytówki, papier firmowy, kalendarze czy ulotki. Dzięki temu, że robi to jedna osoba, klienta ma pewność, że wszystkie elementy będą idealnie ze sobą współgrać i się uzupełniać. Większość freelancerów posiada umiejętność i wiedzę na temat zakodowania strony internetowej, co czyni ich pełnowartościowym zamiennikiem agencji interaktywnej.
Warto podczas szukania odpowiedniej osoby do kreacji wizerunku firmy wziąć pod uwagę grafików freelancerów inaczej zwanych wolnymi strzelcami.