Obecnie rynek usług związanych z reklama w sieci ogromnie się rozrósł. Obejmuje niezliczoną ilość działań na wielu polach i z użyciem wielu różnorodnych technik. Wszystkie te aktywności można zamknąć w jednym pojęciu – agencji interaktywnej.

Data dodania: 2014-08-03

Wyświetleń: 1862

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Pierwotnie agencje interaktywne były podobne do konwencjonalnych agencji reklamowych z tą różnicą, że obszarem ich działalności był Internet. Dzisiaj „poletko”, które agencje interaktywne obrabiają zmierza raczej w rejony programistyczne niż stricte reklamowe. Mimo to nadal należy zaznaczyć, że głównym ich celem jest tworzenie i propagowanie wizerunku danej firmy w Internecie.

Jakie usługi powinny się znaleźć w portfolio agencji, która ma ambicje, aby stać się dostarczycielem kompleksowego wachlarza usług? Przede wszystkim tworzenie stron, portali i sklepów internetowych. Ponadto, jeśli klient zażyczy sobie stworzenia platformy aukcyjnej, a potem wypromowania jej w cyberprzestrzeni za pomocą kampanii reklamowej oraz działalności pozycjonerskiej, musimy posiadać niezbędne know-how i specjalistyczną siłę również w tej dziedzinie.

Górnolotne powiedzenie głosi, że strona internetowa to wizytówka firmy. Oczywiście o ile renomowanej firmie kiepsko zaprojektowana strona www znacząco nie zaszkodzi, o tyle biznes, który dopiero zaczyna  na rynku funkcjonować może w ogóle nie odbić się od dna bez przemyślanego i czytelnego portalu. Dlatego też pierwszym działaniem każdej renomowanej agencji interaktywnej będzie zweryfikowanie strony klienta (jeśli już istnieje) lub jej stworzenie od podstaw.

Kolejnym krokiem jest sprawienie, aby dany portal znalazł się na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania. Do tego celu należy posiadać odpowiednie narzędzia z dziedziny pozycjonowania. Zadaniem specjalistów sektora SEO jest dobranie odpowiednich słów kluczowych i takie ich „wypromowanie”, że wpisane w okienko Google’a spowodują pojawienie się nazwy danej firmy na jednej z pierwszych pozycji.

Wysoka ocena od Google to nie wszystko. Jeśli wiadomość o danym portalu nie rozniesie się w sieci kanałami bardziej „naturalnymi”, nie zyska raczej od razu tabunu klientów. Zadaniem agencji interaktywnej będzie więc stworzenie kampanii reklamowej, zarówno z wykorzystaniem narzędzia Google Adwords, jak i przy pomocy środków i pomysłów własnych. Wbrew pozorom, marketing w Internetowy ma w dużym stopniu „ludzką” twarz – opiera się bowiem na działaniach bezpośrednich. Jedną z metod stosowanych na szeroką skalę przy promowaniu różnych produktów jest na przykład „szeptanka”, czyli nowoczesna odmiana „poczty pantoflowej”. Specjalnie do tego celu zatrudnione osoby biorą udział w dyskusjach na forach i zachęcają do kupna urządzenia czy usługi. Nie robią tego oczywiście wprost – najlepsze efekty można osiągnąć popierając rekomendację ”własnymi” doświadczeniami.

Inną usługą, którą świadczą agencje interaktywne jest hosting, czyli udostępnianie miejsca na serwerach. Osoba, która posiada forum internetowe lub stronę, może więc do agencji zgłosić się więc nie tylko, aby podnieść ich popularność, ale w ogóle zapewnić byt.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena