W Sieci Ogólnoświatowej zamieszczane są coraz większe ilości różnego rodzaju witryn internetowych, co sprawia, że coraz trudniej zainteresować swoją stroną potencjalnych użytkowników. W związku z tym musimy działać. Najważniejsze jest stałe udoskonalanie swojej witryny, permanentna orientacja w aktualnych trendach i umiejętność odgadywania potrzeb użytkowników – wychodzenie im naprzeciw.
Ważnym aspektem jest pozycjonowanie i testy strony. Każda strona dzięki operacjom związanym z odnośnikami (linkami) umieszczanymi na innych stronach, słowami kluczowymi, modyfikacjami treści i grafiki może osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce po wpisaniu ustalonych fraz. W ten sposób mamy szansę pojawić się na pierwszej stronie wyszukiwania, co ma niebagatelny wpływ na popularność naszej strony.
Niekoniecznie musimy przeprowadzać badania eyetrackingowe dla naszej , strony WWW tym bardziej, ze do przeprowadzenia tego typu badań potrzebny jest specjalistyczny sprzęt. Warto jednak przeczytać raporty umieszczone w Internecie. W ten sposób dowiemy się, jak rozmieścić elementy na stronie, aby zachęcić użytkownika do dokonania oczekiwanej przez nas transakcji.
Badania eyetrackingowe odbywają się przy pomocy eyetrackera – urządzenia, które sprawdza, gdzie użytkownicy spoglądają podczas surfowania po Internecie. Najważniejsze jest pierwsze 10-15 sekund. Badania wskazują na błędy w rozmieszczeniu elementów, fiksację wzroku spowodowaną brakiem wyróżniających się elementów, a także zaznaczają newralgiczne miejsca na stronie, które zmniejszają aktywność użytkowników i zniechęcają do dalszego korzystania.
Elementami, na które należy zwrócić uwagę przy tworzeniu i wprowadzaniu modyfikacji są:
-grafika przyciągająca wzrok
-ciekawy projekt strony
-interesujące treści, zasoby, informacje
-intuicyjne, klarowne rozmieszczenie wszystkich elementów strony
-wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom użytkowników
-wprowadzanie nowych funkcjonalności
Najważniejsze jest, żeby strony internetowe zostały zapamiętane. Musimy znaleźć klucz do sukcesu w trakcie tworzenia strony i jej zasobów - dowiedzieć się, jakie elementy sprawią, że witryna będzie uznawana za oryginalną i ciekawą do tego stopnia, że użytkownik zechce do niej wrócić.