Odpowiedź na pytanie postawione w temacie artykułu jest dość skomplikowana. Jak zapewne się już domyślasz nie da się jednoznacznie powiedzieć, czy kalendarze są skutecznym gadżetem reklamowym. Jak to zwykle bywa, najlepsza odpowiedzią na tytułowe pytanie jest: „to zależy”. Od czego, co ma na wpływ na skuteczność gadżetów? Tego dowiesz się z poniższego artykułu.
Tytułem wstępu kilka słów o tym, jakie w ogóle powinny być gadżety – ta wiedza zapewne wyjaśni Ci większość zagadnienia. Po pierwsze, aby gadżet (jak na przykład kalendarze książkowe) był skuteczny musi być użyteczny dla Twoich odbiorców, klientów, czy też potencjalnych klientów. Wydawałoby się, że kalendarze przydają się wszystkim. Teoretycznie tak, ale w praktyce jednym przydają się bardziej niż innym. Komu zatem kalendarze książkowe będą bardziej przydatne, a komu nie? Zdecydowanie nie – dzieciom. Po co dziecku terminarz? Zdecydowanie tak – osobom, które musza notować różne ważne terminy i noszą ze sobą tego typu kalendarz lub co najmniej mają blisko siebie. Jak widzisz, pierwszy element skuteczność to użyteczność gadżetu. Ale to nie wszystko.
Kolejna rzecz to pożądanie gadżetu. Najlepiej jeśli osoby, którym chcesz go rozdać czują potrzebę posiadania takiego właśnie artykułu. Kiedy czuje się potrzebę posiadania kalendarza? Oczywiście, że pod koniec danego roku, kiedy to w starym kalendarzu brakować zaczyna kartek, a nasze plany zaczynają sięgać już nowego roku i trzeba je gdzieś zanotować. Tak więc mamy drugi element – pożądanie, potrzeba. A i to jeszcze nie wszystko.
Trzeci i ostatni z najważniejszych elementów to kojarzenie Twojej firmy, marki, produktu właśnie z tym gadżetem. Jak to osiągnąć? Co najmniej poprzez nadruk Twojego logo na okładce, na kartkach. Kalendarz może też być w kolorach Twojej firmy, możesz go rozdawać podczas zakupu jakiegoś produktu u Ciebie – możliwości masz bardzo wiele. Znasz już wszystkie główne elementy skuteczności gadżetów, w tym kalendarzy, zatem pozostaje Ci tylko działać.