Kalendarze znane są każdemu i najprawdopodobniej każdy spotkał się z ich szczególną odmianą czyli kalendarzami reklamowymi. Kalendarze reklamowe są jednymi z tych form reklamy, na które firmy decydują się najczęściej i przybierają one przeróżne formy. Chcąc zamówić kalendarze, firmy mają bardzo duży wybór pośród typów, form i sposobów użytkowania kalendarzy, wśród których najczęściej wybór pada na:
- kalendarze książkowe
- kalendarze trójdzielne
- kalendarze plakatowe
- kalendarze biurkowe
Wszystkie powyższe odmiany kalendarzy na dobre zaistniały w reklamie już dawno temu i wydeaje się, że ich popularność, o ile nie wzrasta, to przynajmniej pozostaje na niezmiennym poziomie.
Szczególnie interesujące spośród dostępnych propozycji wydają się być kalendarze książkowe, które jednocześnie okazują się być najdroższymi odmianami kalendarzy reklamowych. Koszty jednak nie odstraszają potencjalnych nabywców, o czym swiadczą coraz obszerniejsze i coraz bardziej wyrafinowane oferty ich producentów.
Skąd bierze sią aż tak duże zainteresowanie tymi kalendarzami? Czy faktycznie są one aż tak przydatne jeśli chodzi o reklamę?
Żeby móc podjąć próbę odpowiedzi na powyższe pytania, warto posłużyć się odpowiednim przykładem i odwiedzić strone producenta kalendarzy. Przyglądając się ofercie (pod warunkiem odwiedzenia strony dobrego producenta kalendarzy) jednoznacznie widać, że ilość dostępnych wzorów jest bardzo pokaźna, a to najprawdopodobniej jest efektem wspomnianego wcześniej sporego zainteresowania tymi produktami.
Niemal wszystkie kalendarze książkowe, które znajdują się w ofertach producentów, są bardzo ładne i efektowne, ale jak mogą odnaleźć się w reklamie? Okzauje się, że kalendarze tej odmiany są wręcz stworzone do tego by stać się interesującym gadżetem firmowym!
Do każdego kalendarza możliwe jest zamówienie usługi dodatkowej, którą jest tłoczenie logo na okładce, co potocznie nazywane jest znakowaniem. Jak widać na przykładzie roku, który wytłoczony jest na każdym z kalendarzy, tłoczenie wygląda bardzo elegancko i stylowo. Oznacza to jednocześnie, że firmowe logo również powinno prezentowac się swietnie i jest tak faktycznie. Logo, które wytłacza się na okładce, staje się jej nieodłączną częścią, która powoduje, że każdy kalendarz staje się gadżetem reklamowym.
Chyba każdy zgodzi się z tezą, ze tłoczone logo będzie miało prestiżowy charakter, a kalendarze ksiązkowe stają się przez to bardzo efektownym gadżetem. Jak jednak ma się to do kwestii reklamowych? Z natury kalendarzy książkowych wynika, że są to bardziej osobiste niż publiczne terminarze, więc i logo na ich okładce nie będzie pełniło aż tak istotnej roli w promocji firmy, jak na przykład umieszczone na kalendarzach trójdzielnych.
Właśnie ta "osobistość" powoduje, że część ludzi nie docenia potencjału kalendarzy książkowych. Dzieje się tak dlatego, że odnoszą je oni do innych typów kalendarzy, które najczęściej mają większą szansę na dostrzeżenie przez znacznie szerszą grupę ludzi, przez co wydają się być bardziej skuteczną formą reklamy. Z jednej strony wydaje się to być słuszny tok myślenia, lecz jeśli porównamy kalendarze książkowe do przenośnych pamięci USB lub długopisów, to powyższy argument traci sens.
Okazuje się bowiem, że kalendarze książkowe, to świetny gadżet, który pełni rolę terminarza, ale jednoczesnie można go smiało zaliczyć do grona innych popularnych gadżetów. Idąc dalej tym tropem oraz mając na względzie elegancki charakter kalendarzy książkowych można smiało stwierdzić, że sa one idealnym materiałem na reklamę!