0 głosów

Myślisz o zrzuceniu zbędnych kilogramów? Zastanawiasz się w jaki sposób to zrobic? Nasz artykuł pokaże ci co to jest tak naprawdę dieta oraz zachęci do jej odbycia w sposób zdrowy i naturalny stosując warzywa i owoce.

Dieta oczyszczająca opiera się na produktach bogatych w błonnik i przeciwutleniacze (wit. C, E i beta-karoten). Należą do nich przede wszystkim warzywa, owoce, soki, nasiona i orzechy. Można się nimi żywić przez 3–5 dni. Jeśli dieta ma trwać 7 dni, trzeba do niej włączyć ryż – najlepiej brązowy, a także ziemniaki, mięso z kurczaka, ryby. W diecie oczyszczającej bardzo ważne są płyny: woda, świeże soki, zielona herbata. Można je pić w nieograniczonych ilościach.  W oczyszczaniu organizmu z pomocą przyjdą też zioła i przyprawy, np. rozmaryn, lubczyk, estragon, imbir. Zawarte w nich olejki eteryczne przyspieszają trawienie.

Główna zasada odchudzania jest taka, że organizm musi otrzymać wraz z pokarmem najwyżej taką ilość kalorii, jaką jest w stanie spalić w ciągu dnia, albo mniejszą. Z diety eliminuje się słodycze, tłuste mięsa i alkohol, ogranicza tłusty nabiał i białe pieczywo. By ułatwić odchudzanie, należy zwiększyć aktywność fizyczną (bieganie, jazda na rowerze, ćwiczenia). Proponowaną przez nas dietę zalecamy stosować przez 2 tygodnie. W tym czasie można schudnąć 3–4 kilo. Zbliża się lato, a wielu z pewnością będzie się wstydziło wyjść na plażę. Może warto juz teraz pomyśleć o swojej figurze? Jeśli chcesz zmieścić się w swój ulubiony kostium, powinnaś spróbować starej i dobrej diety warzywno-owocowej.

Dlaczego ta dieta jest taka zdrowa? Po pierwsze, warzywa zawierają dużo błonnika. Działa on niczym zmiotka w naszym organizmie, a tym samym pomaga nam usunąć zbędny balast. Po drugie, w warzywach i owocach jest bardzo dużo witamin. Są one niezbędne do poprawnej pracy organizmu, zwłaszcza wtedy gdy chcielibyśmy pozbyć się paru kilo. Warzywa takie jak pomidory, czy marchewki zawierają dużo karotenoidów odpowiedzialnych za naszą młodość. Powiada się, że Ci, którzy jedzą dużo marchewki, nigdy się nie starzeją. Beta-karoten pomaga nam w oczyszczaniu poprzez detoksykację organizmu. Sam proces oczyszczania, również jest bardzo ważny przy odchudzaniu. Kolejną ważną cechą warzyw jest to, że są one źródłem bardzo łatwo przyswajalnego białka. Na każde 100g warzyw, zwyczajowo zawierają od 1-2g białka. W przeciwieństwie do białka zwierzęcego, jest bardzo wysoce przyswajalne, w przeciwieństwie do mięsa, którego niestrawione resztki pokarmu gniją w jelitach. Ponadto warzywa są bardzo lekkostrawne, przez co organizm nie musi tracić dodatkowej energii na ich strawienie. Pamiętaj, aby jeść jak największą ilość surowych warzyw. Gotowane, mają nieco zmienioną strukturę, a niektóre z nich mogą mieć tendencje do gnicia. Ważne jest, by nie łączyć posiłków owocowych z warzywnymi.

Licencja: Creative Commons