Ankieta popsrzedażowa to jeden z elementów obsługi klienta już po procesie dokonania i wysłania zamówienia. Na co może nam sie przydać taka ankieta i co powinno się w niej znaleść? Odpowiedzi w tekście poniżej.

Data dodania: 2011-05-14

Wyświetleń: 2912

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

O CO WŁAŚCIWIE CHODZI?

W określonym czasie po zrealizowaniu zamówienia nawiązujemy ponowny kontakt z klientem, wysyłając do niego ankietę. Pytamy w niej mp. o wrażenia związane z zakupionymi produktami, poziom obsługi klienta itp.

JAK TO ROBIĆ?

Sprawa jest dość prosta. Wszystko sprowadza się do wysłania zwykłego maila. Wystarczy skorzystać z autorespondera lub sprawdzić czy posiadane oprogramowanie posiada taką funkcję.

List należy przygotować tak by był możliwie jak najbardziej spersonalizowany, wtedy klient myśli że napisałeś do niego osobiście. Czas po jakim wysyłamy list zależy od branży i oferowanego asortymentu. Generalnie klient musi mieć czas żeby sobie wyrobić konkretną opinię na temat produktu.

Możesz też wysłać ankietę od razu po zrealizowaniu zamówienia. Ale wtedy prawdopodobnie klient udzieli odpowiedzi wyłącznie na zadane przez Ciebie pytania i niewiele będzie mógł powiedzieć o samym produkcie. Taką ankietę możesz natomiast wykorzystać jako źródło opinii o poziomie obsługi i analizie tego co ewentualnie poprawić.

PO CO TO ROBIĆ?

Proces realizacji zamówienia przebieg zwykle dość bezosobowo, a taka aktywność ze strony sprzedawcy, który po zakończonej transakcji pyta kupującego o to co myśli o produkcie i czy jest z niego zadowolony na pewno będzie dla niego miłym zaskoczeniem.

Po drugie jeśli uda nam się nawiązać stały kontakt z klientem z pewnością zaowocuje on w przyszłości, bo jest duża szansa na to, że klient będzie wolał zrobić zakupy właśnie u nas.

Opinie o produktach których sami być może nie mielibyśmy szansy wypróbować możemy wykorzystać w kontaktach z innymi klientami, którzy często pytają o szczegóły.

Pamiętaj, żeby nie narzucać się klientom!!! Być może będą wśród nich tacy, którzy dokonali zakupu okazjonalnie i nie będą zainteresowani wystawianiem opinii o sprzedawcy czy produkcie.

Na nic Twoje ankiety jeśli potem nie poświęcisz czasu na ich analizę. Musisz się przygotować na to, że z czasem ankiet może być coraz więcej i coraz więcej czasu zajmie Ci ich analizowanie. Ale gra z pewnością.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena