Wpisując określoną frazę, w wynikach wyszukiwania pojawia się tysiące linków. Aby naszą stronę oglądać na wysokich miejscach w rankingach wyszukiwarek należy poddać ją procesowi pozycjonowania. Nauka pozycjonowania nie jest tak trudna jak przekonują specjaliści SEO. Samo pozycjonowanie można opisać w 3 krokach.
Po pierwsze należy dobrać słowa kluczowe w taki sposób by trafnie opisywały stronę. Krok drugi to optymalizacja strony pod wyszukiwarkę (dobór tematycznych treści, odpowiednich meta tagów itp.). I ostatnia czynność, najbardziej czasochłonna, to zdobycie jak największej ilości odnośników prowadzących do witryny.
Wyszukiwarki odczytują dużą liczbę linków jako fakt, że strona jest wartościowa i internauci polecają ją innym. Odnośniki kierujące do naszej strony powinny być tekstowe. Ważne jest także, aby znajdowały się na wartościowych stronach i były otoczone jak największą ilością tekstu zbieżnego z tematyką linkowanej strony. W tym celu zostały stworzone katalogi - magazyny linków. Strony w katalogach można umieszczać ręcznie lub przy pomocy automatycznych i półautomatycznych programów do katalogowania (dodawarek). Pierwsza metoda pozwala na pełną kontrolę nad jakością i ilością dodawanych wpisów, choć jest bardzo mozolna. Metoda druga łączy w sobie zalety tej pierwszej, jednocześnie pozwalając na ułatwienie i przyspieszenie dodawania. Dobrze skonfigurowany i używany program do katalogowania jest wysoce funkcjonalny i przyjazny w obsłudze. Inwestycja w odpowiednie oprogramowanie do pozycjonowania przynosi wymierne korzyści, pozwalając oszczędzić czas potrzebny na pozycjonowanie i przebicie konkurencji.