Jeśli chcesz zaistnieć w Internecie postaraj się nie popełnić choćby tych kilku podstawowych błędów. W Sieci roi się od witryn, które zamiast pomagać swoim właścicielom bardzo szkodzą ich wizerunkowi.

Data dodania: 2007-01-11

Wyświetleń: 9448

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 3

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

3 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jeśli chcesz zaistnieć w Internecie postaraj się nie popełnić choćby tych kilku podstawowych błędów. W Sieci roi się od witryn, które zamiast pomagać swoim właścicielom bardzo szkodzą ich wizerunkowi. Są źle wykonane, mają nieprzemyślaną zawartość, a osoby które powinny zajmować się tworzeniem wizerunku firmy w Internecie nie mają pojęcia na czym ma to polegać i nieświadomie przynoszą jej coraz większe straty.

Nie popełniaj tych błędów... Dla własnego dobra.

1. Błędy merytoryczne:

- zbyt mało informacji - użytkownik nie może na Twoich stronach znaleźć tego, co jest mu potrzene. Naturalną tego konsekwencją jest wyszukanie przez niego witryny innej firmy, takiej na której te dane znajdzie. Treści jako takiej możesz mieć na stronie niewiele, zadbaj jednak o jej użyteczność.

- natłok zupełnie zbędnych treści - do znudzenia powtarzam zawsze: w Internecie działa się szybko. Nikt nie ma czasu ani ochoty przeglądać kilobajtów treści żeby wyłapać to, co go interesuje. Podaj odbiorcy konkretne informacje w taki sposób, żeby na pierwszy rzut oka wiedział co w którym miejscu znajdzie.

- źle dobrane informacje - twoich klientów nie interesują zdjęcia twojej żaglówki. Mają w nosie skończone przez ciebie i twoją ekipę szkoły. Nie chcą czytać dowcipów ani oglądać zabawnych animacji. Przychodzą żeby dowiedzieć się czegoś o firmie i o tym co możesz im zaoferować. Pozwól im się tego dowiedzieć...

2. Błędy marketingowe i PR:

- brak odpowiedniego kontaktu z odbiorcą - w Internecie wszystko odbywa się szybko. I tak też musi wyglądać komunikacja z odbiorcą: nie pozwól mu czekać kilka dni na e-maila czy telefon z odpowiedzią, udzielaj konkretnych odpowiedzi na zadane pytania. Dbaj o aktualność informacji na swoich stronach!

- nachalne reklamowanie swoich usług - Al Ries, powiedział kiedyś: "Sieć jest interaktywna. A interakcja odbiorcy z reklamą polega na jej wyłączeniu." Weź to sobie do serca bo nikt nie lubi firm atakujących go nadmierną i nie trafioną reklamą. Tym sposobem osiągniesz tylko utratę szacunku.

- nieważne jak mówią, byle mówili - dość często sprawdza się to w RL gdyż pamięć ludzka jest zawodna i po jakimś czasie zapominamy co mówiono o firmie XYZ a pamiętamy że taka istnieje. W Sieci to się nie sprawdza; tutaj zawsze można skorzystać z wyszukiwarki i sprawdzić co o firmie XYZ mówiono.

3. Błędy techniczne:

- amatorsko wykonana strona WWW - koszt porządnej strony firmowej to jednorazowy wydatek rzędu średnio 1-2 tys. PLN. Wykonując ją w WORD-zie lub zlecając "kuzynowi znajomego który robi strony" mówisz klientom i kontrahentom: nie stać mnie na taką inwestycję. Efekty takiego przekazu łatwo odgadniesz...

- źle dobrana szata graficzna - jaskrawe tło na którym ciężko odczytać tekst, mocno wyeksponowane animacje nie pozwalające się skupić na informacjach, gryzące się ze sobą kolory, bezcelowe zdjęcia i animowane gif-y... Użytkownik zamknie Twoją stronę choćby tylko z szacunku dla własnych oczu.

- brak funkcjonalności nawigacji strony - wiąże się to ściśle z planem witryny który radzę Ci sporządzić zanim zaczniesz cokolwiek robić. Dotarcie do szukanych informacji musi być proste, wręcz intuicyjne. Menu powinno znajdować się w jednym miejscu a zawartość witryny być sensownie podzielona na podstrony.
Licencja: Creative Commons
3 Ocena