Załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy lub inną stronę nastawioną na sprzedaż. Aby sprowadzić wartościowy ruch na swoją stronę odpaliłeś kampanię linków sponsorowanych Google AdWords. Załóżmy, że za jedno kliknięcie w Twoją reklamę płacisz 1 zł.

Data dodania: 2011-03-29

Wyświetleń: 1517

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Załóżmy też, że konwersja na Twojej stronie internetowej to 1% czyli na 100 osób, które wejdą na stronę jedna dokonuje zakupu. Co to oznacza ? Przede wszystkim to, że pozostałe 99% nic nie kupiło. Odwiedzili Twoją stronę, zapłaciłeś za to i większość z nich już nigdy nie powróci.

Idźmy dalej, jeśli kwota przeciętnego zakupu na Twojej stronie to 100 zł a przeciętna marża to 30% oznacza to, że przeciętnie z jednego klienta masz 30 zł. Aby jednak dokonać jednej sprzedaży musisz wydać 100 zł (100 kliknięć po 1 zł). Tym sposobem na każdej transakcji jesteś 70 zł stratny.

A teraz czas na dobre wiadomości. Możesz w prosty sposób zwiększyć konwersję i spowodować, że więcej osób dokona zakupu (nawet jeśli nie teraz to w przyszłości). 

Tym sposobem jest pozyskanie jak największej ilości adresów mailowych od osób, które odwiedziły Twoją stronę. W tym celu powinieneś stworzyć tzw. stronę Squeeze Page.

Jedynym celem takiej strony jest przekonanie odwiedzającego, aby pozostawił nam swój adres e-mail. Odwiedzający ma tylko dwie możliwości albo pozostawi nam swój e-mail albo opuści stronę. Co ciekawe konwersja na stronach Squeeze Page, czyli skuteczność w pozyskiwaniu adresów e-mail wynosi zwykle 20-60% i zależy między innymi od treści nagłówka, wartości bonusu czy tematyki strony.

Aby zwiększyć konwersję na swojej stronie Squeeze Page powinieneś oferować przynętę za zapisanie się na Twoją listę adresową. Taką przynętą może być nagranie video, plik audio, raport PDF, poradnik lub po prostu obietnica otrzymania wartościowych informacji w formie biuletynu czy kursu.

Dlaczego strony Squeeze Page są tak skuteczne ?

Ponieważ nie zawsze osoba, która odwiedza Twoją stronę jest gotowa do tego, aby od razu dokonać zakupu. Znacznie większa jest natomiast szansa, że zechce kupić coś w przyszłości. Jeśli masz e-mail takiej osoby to szansa sprzedaży w przyszłości się zwiększa.

Cechą charakterystyczną strony typu Squeeze Page jest to, że dostęp do treści odwiedzający uzyskuje dopiero po podaniu adresu e-mail. Istnieje też odmiana tych stron, gdzie odwiedzający najpierw uzyskuje dostęp do części treści np. fragmentu video a po podaniu adresu e-mail uzyskuje dostęp do całości treści.

Poza stroną Squeeze Page, będziesz potrzebował zintegrowanego z nią wielokrotnego autorespondera, który będzie zbierał adresy e-mail i m.in. automatycznie przesyłał obiecany materiał.

Oto elementy, z których powinna się składać każda strona Squeeze Page:

-    Rozbudowany perswazyjny nagłówek, zwykle 1-2 zdania

-    Informacja o bonusie (obietnica otrzymania go, po zapisaniu się na listę)

-    Formularz zapisu na listę (zawierający zwykle imię i e-mail lub sam e-mail)

-    Wezwanie do działania

-    Link do Polityki Prywatności (świadczy o wiarygodności)

Ponadto Twój Squezee Page może mieć również Post Scriptum. Jeśli chodzi o grafikę to warto przetestować skuteczność strony z grafiką i bez. Może się okazać, że strona bez grafiki będzie skuteczniejsza niż ta z grafiką. Formularz zapisu na listę adresową powinien znajdować się w zasięgu wzroku, tak aby nie trzeba było przewijać strony aby go zobaczyć.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena