Wierzę, że program partnerski to bardzo dobry model biznesowy dla firm działających w Internecie.Rodzaj sytuacji win-win zarówno dla partnerówj jak i właścicieli produktów.

Data dodania: 2019-03-19

Wyświetleń: 1948

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Partnerom umożliwia zarabianie w Internecie bez całego zawrotu głowy związanego z produkcją i obsługą klientów, a właścicielom produktów umożliwia promowanie swoich produktów i usług na bardzo korzystnych warunkach, bo za rzeczywiście wykonaną transakcję. Nie trzeba płacić, jeśli nie ma sprzedaży.  

Uważam, że mając firmę produkującą konkretne rzeczy lub oferującą konkretne usługi dobrze jest jak najszybciej uruchomić własny program partnerski. To tak jakby zatrudnić całą armię agentów sprzedaży, gotowych z dnia na dzień polecać innym twoje usługi i produkty. To sytuacja korzystna dla obu stron, ponieważ obie strony korzystają. Jak to działa?

Program partnerski możesz wprowadzić, gdy oferujesz produkty informacyjne, ale także gdy oferujesz produkty fizyczne lub usługi – ważne, aby ich sprzedaż odbywała się w Internecie. Jeśli są to produkty informacyjne, warto od razu po uruchomieniu sprzedaży pierwszego z nich od razu uruchomić program partnerski. Jako właściciel produktu ty decydujesz, w jakiej wysokości będzie wynagrodzenie dla partnera oraz jakiego rodzaju narzędzie promocyjne zaoferujesz partnerom np. linki, bannery, zdjęcia, wzory e-maili, wzory ogłoszeń adwords, fragmenty publikacji, próbki. Partner decyduje o tym czy zechce promować twój produkt czy nie, dlatego nie skneruj, uśpij węża w kieszeni i daj mu przyzwoicie zarobić. Jak mu się nie będzie opłacać, to nic z tego nie wyjdzie. Interesujące są prowizje zaczynające się od poziomu 40%, które można oferować na produktach informacyjnych ze względu na niskie koszty wytworzenia. Jeśli oferujesz produkt fizyczny, to możesz zaoferować prowizję na poziomie 5-10%, ale pod warunkiem że twój produkt jest  lub ma szansę być masowy i sprzedawać się w dużych ilościach.       

Partnerzy odniosą sukces, jeśli będą wiedzieć jak promować twój produkt. Nawet ci doświadczeni i skuteczni, lubią wiedzieć jak chciałbyś, aby twój produkt był przedstawiany innym. Dlatego dobrą praktyką programu partnerskiego jest szkolenie partnerów. Może być wirtualne – pozwoli na lepsze poznanie osób zainteresowanych promowaniem twoich produktów i umożliwi wyjaśnienie wszystkich wątpliwości, jakie mają partnerzy.  

Dobry produkt i szkolenie nie wystarczą. Z praktyki wiem, jak motywująco działa na partnera bieżące obserwowanie statystyk odwiedzin i sprzedaży.  

Aby pobudzić trochę partnerów w okresach, gdy sprzedaż maleje, bądź ją zmaksymalizować, gdy jest najlepszy okres sprzedaży, możesz dodatkowo zorganizować konkursy dla partnerów. A jeśli nagroda będzie atrakcyjna np. iPad, mają one jeszcze jedną zaletę – partnerzy będą o niej opowiadać także po zakończeniu konkursu, a zwłaszcza ten, który wygra. Co tu się jeszcze dzieje czasami niedobrego? Czasem osiągniecie wymaganego progu sprzedaży jest nieosiągalne i to jest ścieżka, jaką lepiej nie iść, bo chociaż iPad zostanie ci na następny konkurs, to można sobie narobić szkód w postaci zniechęconych partnerów.  Podobnie jak w klasycznych biznesach, gdzie praktykuje się czasami ustawianie planów sprzedaży, z miesiąca na miesiąc coraz wyższych, co skutkuje szybkim zniechęcaniem się handlowców. Wtedy trzeba być gotowym na poniesienie dodatkowych kosztów: nowa rekrutacja, przeszkolenie pracownika itd.

Partnerzy, czyli osoby promujące twój produkt/usługę są częścią wirtualnego zespołu sprzedażowego i jeśli chcesz, aby działali z tobą stwórz ciekawą propozycję, korzystną i dla ciebie i dla nich.       

Licencja: Creative Commons
0 Ocena