Jednym ze sposobów na wypromowanie strony i zdobycie zainteresowania internautów jest skupienie sie na analizie sposobu, w jaki potencjalni odbiorcy będą docierać do docelowej witryny. Najbardziej wydajnym sposobem zyskiwania popularności jest zdobywanie odnośników z innych, jak najbardziej wartościowych stron. Dlaczego?
Gdyż tego właśnie oczekuje nasz wujek Google, gromadzący w swoich przepastnych archiwach informacje o wszystkich odnalezionych w sieci zasobach, tak działają algorytmy wartościujące strony i ustawiające je w odpowiedniej kolejności w wynikach wyszukiwania. Cała sztuka pozycjonowania strony, nierzadko bardzo kosztowna w przypadku stron komercyjnych sprowadza się w praktyce do przekonania googlebota, że nasza strona najlepiej pasuje do oczekiwań internauty wpisującego w wyszukiwarkę interesującą go frazę.
Nie jest tajemnicą, że najlepsze witryny nie potrzebują pozycjonowania - sami internauci generują wysoki ranking tych stron, wymieniając sie chociażby informacjami na ich temat. Większość jednak musi otrzymać wsparcie w staraniach o wysoką ocenę wyszukiwarek. Strony zapleczowe to jedna z technik stosowanych przez pozycjonerów, która zastosowana rozsądnie i z odpowiednim zaangażowaniem może stanowić znacznie więcej niż tylko źródło zewnętrzych linków.
Dobra strona zapleczowa może stanowić autentyczne, merytoryczne zaplecze pozycjonowanej strony głównej, dostarczając wiele pokrewnych i wartościowych informacji na temat treści stanowiących sedno strony zasadniczej. Dobre zaplecze powinno logicznie, merytorycznie i stylistycznie nawiązywać do strony pozycjonowanej, stanowiąc zbiór powiązanych ze sobą witryn zachęcających do odwiedzin przede wszystkich użytkowników, a nie tylko sieciowe roboty.