Jeśli dopiero zaczynamy przygodę z SEO, możliwe, że istnieje w naszej świadomości kilka mylnych przekonań. Pozbądźmy się ich od razu:
„Nasza witryna generuje olbrzymi ruch! Jesteśmy tak popularni, że z całą pewnością zajmiemy wysokie pozycje”.
Wyszukiwarki nie mają informacji o ruchu w witrynach, dlatego nie wiedzą, jak często odwiedzane są Twoje strony. Mogą jednak określić liczbę stron, które zawierają odnośniki do Twego serwisu. Jest to jeden z czynników, które służą do oceny popularności witryny.
‚„Musimy umieścić odnośniki do naszych stron w większej liczbie witryn, aby poprawić pozycję serwisu”.
Jeśli jedynym powodem pozyskiwania odnośników jest dla nas pozycja wwyszukiwarce Google, to oznacza że brakuje tu całościowej perspektywy. Odsyłacze wejściowe umożliwiają użytkownikom odwiedziny w witrynie. Może to być doskonałe, bezpośrednie źródło pożądanego ruchu!
„Nasza witryna jest doskonała! Zajmujemy pierwszą pozycję!”.
Pierwszą pozycję w czym? Wykreślmy ze słownika zwrot „zajmujemy pierwszą pozycję” i zastąpmy go wyrażeniem „zajmujemy pierwszą pozycję dla słów". Miejsca nie mają znaczenia, jeśli nie są powiązane z wartościowymi słowami kluczowymi.
„Będziemy promować tylko stronę główną”.
SEO nie dotyczy witryny, ale jej poszczególnych stron. Każda z nich ma określone zalety i może odnieść sukces lub ponieść porażkę, na co wpływa wyjątkowa kombinacja różnych czynników. Jeśli potraktujemy pozycjonowanie stron jako pracę nad poszczególnymi stronami, osiągnięcie sukcesu będzie łatwiejsze.
„Wpisaliśmy odpowiednie słowa w znaczniku meta keywords —to powinno wystarczyć!”.
Znacznik meta keywords ma małe znaczenie dla wyszukiwarek i z pewnością nie poprawi pozycji strony, jeśli reszta witryny nie jest w idealnym porządku. Podobnie jak inne elementy SEO, tak i znacznik meta keywords działa najlepiej w ramach podejścia całościowego.