Podobnie jak w przypadku ww. dyrektywy, w Polsce przy wystawianiu i przesyłaniu faktur VAT elektronicznie wykorzystuje się dwie metody: — bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub — wymianę danych elektronicznych (EDI) zgodnie z umową w sprawie europejskiego modelu wymiany danych elektronicznych. Dodatkowo należy zaznaczyć, że podobne do stosowanych w Polsce w ww. zakresie rozwiązania stosują również niektóre inne państwa członkowskie Unii Europejskiej. Odnosząc się do zamierzeń legislacyjnych w ww. obszarze, pragnę poinformować, że w dniu 13 lipca Rada Ecofin przyjęła zmianę dyrektywy 2006/112/WE, która ma na celu m.in. liberalizację obecnych standardów przesyłania i przechowywania faktur elektronicznych tak, aby faktury papierowe i faktury elektroniczne były traktowane w ten sam sposób. Nowe brzmienie dyrektywy nakłada na podatnika obowiązek zapewnienia wszystkim fakturom (od momentu wystawienia faktury aż do końca okresu jej przechowywania) autentyczności pochodzenia, integralności treści i czytelności, m.in. za pomocą dowolnych kontroli biznesowych, które ustalają wiarygodną ścieżkę audytu między fakturą a dostawą towarów lub świadczeniem usług. Innymi słowy, to podatnik (a nie państwo członkowskie Unii Europejskiej) będzie decydował o formie przesyłu i przechowywania faktur pod warunkiem, że powyższe cechy faktur będą zapewnione. Biorąc pod uwagę kierunek zmian ww. dyrektywy w odniesieniu do fakturowania elektronicznego oraz uwzględniając postulat konieczności upowszechnienia tej formy fakturowania Ministerstwo Finansów w trybie pilnym podjęło niezbędne prace nad zmianą przepisów. Zakłada się, że stosowny projekt zmian zostanie przedstawiony do konsultacji zewnętrznych we wrześniu br. Należy jednak podkreślić, że obecnie obowiązujące rozporządzenie ministra finansów z dnia 14 lipca 2005 r. zawiera zamknięty katalog narzędzi gwarantujących autentyczność pochodzenia faktur i integralność treści faktur elektronicznych. Oznacza to, że do czasu zmiany przepisów wymienionego rozporządzenia przesyłanie faktur VAT drogą elektroniczną może się odbywać jedynie w sposób przewidziany tym rozporządzeniem.
Okres wypowiedzenia przy umowie o pracę na czas nieokreślony to kluczowy element regulujący zakończenie stosunku pracy. Jego długość zależy od stażu pracy i ma na celu ochronę interesów zarówno pracownika, jak i pracodawcy. W tym czasie pracownik zachowuje swoje prawa, a pracodawca ma możliwość odpowiedniego zorganizowania pracy. Przepisy Kodeksu pracy precyzyjnie określają zasady dotyczące okresu wypowiedzenia, zapewniając stabilność i bezpieczeństwo obu stron.