Każdy, kto prowadził lub prowadzi stronę internetową, blog lub forum dyskusyjne dobrze wie, jak ważne jest to, aby dbać o tworzące się regularnie dane.

Data dodania: 2010-12-23

Wyświetleń: 1914

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

To właśnie w tych miejscach codziennie tworzą się nowe wpisy, nowe komentarze, nowe tematy, czy nowe posty. Nikt chyba nie wyobraża sobie sytuacji, w której nagle znikają wszystkie dane, nie ma żadnej treści, a my pozostajemy na lodzie. Nie możemy dopuszczać do takich sytuacji.

Mówi się, że blogi i fora dyskusyjne to miejsca najbardziej godne zaufania w Internecie, ponieważ ludzie opisujący dane zjawiska czy produkty piszą o swoich własnych, subiektywnych odczuciach. Z założenia, opisują to, co sami przetestowali bądź z czym mieli do czynienia.

Mówię, że z założenia, ponieważ ostatnimi czasy to się zmienia i idzie w złą stronę. A to wszystko za sprawą marketingu internetowego, pozycjonowania i chęci zarobienia jak największej ilości pieniędzy niekoniecznie w do końca uczciwy sposób. Załóżmy jednak, że zjawisko to nie zachodzi i wszystko to, co jest opisywane na blogach i forach jest wartościowe. Tym bardziej powinniśmy zadbać o bezpieczeństwo naszych danych. To tylko dodatkowa chwila, a zapewni bezpieczeństwo.

Dlatego właśnie tak ważne jest to, aby wykonywać backup danych. Skonfigurowanie automatycznego backupu nie zajmuje zbyt wiele czasu, a może uratować nas i reputację naszych serwisów. Nawet jeśli nie ma możliwości wykonywania automatycznych kopii baz danych, warto to robić ręcznie i regularnie. Jak często? Wszystko zależy od stopnia szybkości przyrostu treści w danym serwisie.

Jeśli na naszym forum bądź blogu codziennie przybywa po kilkadziesiąt komentarzy lub kilkaset postów, wykonujmy taki backup codziennie. Jeśli pojawia się jedynie po kilka – raz w tygodniu będzie odpowiednią częstotliwością. Ważne, by robić to w takim odstępie czasu, by między jedną kopią a drugą nie stracić zbyt wiele danych.

Jeśli prowadzisz blog i korzystasz z systemu CMS WordPress, dobrym rozwiązaniem na skonfigurowanie tworzenia automatycznego backupu będzie wtyczka WordPress Database Backup, która będzie między innymi wysyłać bazę danych mailem tak często, jak ustawisz. Jeśli natomiast prowadzisz forum na skrypcie PHPBB, możesz skorzystać z pluginu, który również będzie tworzył automatyczną kopię bazy danych.

Jest wiele różnych metod na zabezpieczenie się przed utratą danych, nieważne, na jaki się zdecydujesz, ważne, aby wybrać skuteczną metodę i regularnie ją stosować (nieważne czy automatycznie czy manualnie). Nie trać danych, dbaj o nie, to ważne.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena