W ostatnich latach popularnym na rynku biznesowym stało siąę słowo „franczyza”, oznaczające specyficzna formę współpracy w jakimś określonym sektorze gospodarczym, pomiędzy firma o ugruntowanej marce a franczyzobiorcami, czyli drobnymi przedsiębiorcami.

Data dodania: 2010-11-29

Wyświetleń: 2364

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Franchising polega na realizowaniu polityki dużej firmy przez małe punkty, zgodnie z określonymi wytycznymi zawartymi w podręczniku franczyzowym.

Młodym biznesmenom, nie tolerującym zwierzchnictwa czy narzuconych reguł franchising nasuwa wiele wątpliwości, jednak jest to dobry sposób na bezpieczne rozpoczęcie własnej działalności. Wiadomo, że podstawą rozwoju firmy i osiągnięcia przez nią sukcesu jest przede wszystkim odpowiednia wiedza, doświadczenie i właściwe technologie, dające dobre rezultaty przy zminimalizowanych kosztach.

Dodatkowym atutem jest też umocniony znak firmowy. Wszystkie te czynniki wymagają lat pracy i doświadczeń, wielu porażek i nietrafionych decyzji, a co za tym idzie – strat finansowych. Prostym przykładem jest chociażby rozpoznanie rynku pod kątem zapotrzebowania na usługę. Podstawą do otwarcia sklepu z używaną odzieżą nie może być jedynie brak takiego w okolicy. Decydująca może być też przykładowo zamożność mieszkańców czy określone środowisko kulturowe.

Franchising to sposób na zyskanie tego typu doświadczeń bez żmudnego procesu ich samodzielnego gromadzenia, trwającego nieraz cale lata. Franczyzodawca w ramach umowy zapewnia nam poradnictwo w zakresie lokalizacji i rozpoznania rynku. Podobnym problemem może być też obsługa prawna, gdyż młodzi niedoświadczenie biznesmeni nie znają na tyle dokładnie zawiłości przepisów gospodarczych, żeby uniknąć wpadek. Poza tym franczyza umożliwia podmiotowi korzystanie z leasingu czy wiarygodności kredytowej właściciela marki.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena