Nowoczesny biznes oparty na zasadach fanchisingu święci swoje triumfy od dość dawna, a po okresie zwolnionego tempa rozwoju znów wkracza w erę przyspieszenia.

Data dodania: 2010-12-10

Wyświetleń: 1767

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Ten fakt wywołuje z pewnościa napływ obcego kapitału i rozwój wielkich sieci handlowo-usługowych.

Franczyza rozpowszechniła się w wielu dziedzinach gospodarki, takich jak usługi, produkcja czy handel, szczególnie jednak zadomowiła się w branży spożywczej. Każdemu Polakowi znane są takie nazwy jak Żabka, Groszek, Carefour5, Sieć 34, Chata Polska czy Intermarche. Szczególne triumfy święci w ostatnich latach sieć sklepów Żabka, które można spotkać już niemal na każdym większym osiedlu.

Handel w tak znanej sieci ma swoje zalety.

Przede wszystkim stosując się do określonych standardów umowy licencyjnej i zapewniając określony wizerunek franczyza zapewnia zarządcy sklepu stałych i pewnych klientów. Przyzwyczajenia są drugą naturą człowieka, a zapewnienie mu dostępu do znajomego sklepu w każdym mieście kraju skłania do robienia w nim zakupów. Po takiej firmie wie, czego może się spodziewać. Zna asortyment, ma swoje ulubione produkty i zawsze będzie z nich korzystał bez względu na miejsce.

Carefour prowadzi również franchising na zasadach ajencyjnych, dając tym samym szansę osobom nie posiadającym własnego lokalu. Firma otworzyła nowy format sklepów pod nazwą Carefour 5 Minut, stanowiących siec małych osiedlowych placówek opartych na zasadach franczyzowych.

Zaletą prowadzenia takiego sklepu jest przede wszystkich ugruntowana marka a poza tym stały dostęp do centralnych magazynów zaopatrzeniowych, konkretnych produktów, wyłączności na te produkty, akcji promocyjnych i technik know-how. Franczyzobiorca jest zobowiązany do zapewnienia określonego standardu firmy i wnoszenia stałych opłat na rzecz firmy.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena