Należy do najbardziej rozpoznawalnych nośników interaktywnych. Ze względu na swoje możliwości, niewielkie wymiary i łatwość montażu cieszy się zainteresowaniem firm, galerii handlowych, dyskotek a nawet muzeów. Choć przeznaczenie może być różne, to wspólnym mianownikiem jest w tym przypadku interaktywność przekazu.

Data dodania: 2010-11-26

Wyświetleń: 1878

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Podłoga interaktywna jest nowoczesnym urządzeniem wyświetlającym interaktywny przekaz reagujący na ruch i dotyk. Nośnik ze względu na swój interaktywny charakter pozwala przedstawić produkt, markę lub firmę w bardzo czytelny, ciekawy i przyjazny sposób. Spot interaktywny może mieć bardzo zróżnicowaną formę ( zdjęcia, filmy, animacje 3D, prezentacje multimedialne, gry, programy a nawet wykorzystanie internetu). Nie ma przeciwwskazań by wykorzystać mix powyższych możliwości. Kreacje interaktywne które zostaną odtworzone na interaktywnej podłodze są uzależnione od kreatywności projektantów, co podkreśla wielki potencjał interaktywnych nośników.
Łatwość adaptacji kreacji interaktywnych pod interaktywne nośniki reklamowe stwarza wręcz nieograniczoną gamę produkcji interaktywnych, z zachowaniem unikalności każdej z nich. Wyświetlany kontent można dostosować indywidualnie do kampanii, eventu, profilu firmy. Animacje powinny być stworzone tak, by w najlepszy sposób oddawały idee miejsca, w którym podłoga ma się wyświetlać.
Mówiąc o adaptacji technologii wspomnieć należy również o łatwości instalacji nośników praktycznie w każdych warunkach. Jedynym poważnym ogranicznikiem jest oświetlenie lokalizacji w której nośnik ma być zamontowany. Do prawidłowego działania systemu światło powinno być możliwie ograniczone.
Interaktywny spot posiada cechy nowoczesnej reklamy : atrakcyjnej, niespotykanej, ciekawej o ogromnym potencjale i możliwościach jego wykorzystania.
Może na niej np. wyświetlać się czarno-biały film prezentacyjny, a osoby po niej chodzące mogą ten film kolorować, aktywnie absorbując przekaz.
Innym przykładem może być interaktywna gra w piłkę nożną, gdzie 2 graczy na wirtualnym boisku kopie wirtualna piłkę, w celu strzelenia przeciwnikowi gola. Podczas gry wykonujemy aktywne ruchy nogami, angażując się przy tym zarówno w rozgrywkę jak i przekaz reklamowy ( np. reklama nowej piłki Nike ).
Podłogi interaktywne znajdują zastosowanie na różnych targach i eventach, gdzie zainteresowanie klienta swoim stoiskiem jest niezwykle ważne. Prezentacja oferty w sposób interaktywny jest w tym przypadku gwarantem sukcesu, gdyż otoczenie żywo reagujące na nasz ruch czy dotyk jest niezwykle interesującym motywem zwrócenia uwagi potencjalnego klienta.
Innowacyjna forma promocji świadczy o nieszablonowym podejściu firmy do klienta, budowaniu wizerunku firmy nowoczesnej, otwartej na nowe trendy. Podłoga interaktywna jest swoistym "przykuwaczem" uwagi , angażującym, zachęcającym do interakcji. Ta ostatnia jest na globalnym rynku coraz bardziej pożądana, szczególnie przy budowaniu silnych więzi z klientami.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena