Plan to połowa sukcesu, a brak planu to krótko mówiąc planowanie porażki, dlatego skupimy się na szczegółach, i raz na zawsze skończmy z lakonicznym zdaniem: ”chciałbym aby strona była ładna”.
Przede wszystkim skup się na głównym celu powstania Twojej strony www. Zastanów się, jakie główne zadanie ma ona spełniać. Jeżeli myślisz o kilku celach, pamiętaj by wspomnieć o wszystkich, ale wybierz jeden, który ma mieć pierwszeństwo przed wszystkimi innymi.
Druga sprawa, to przekazanie informacji dotyczących funkcjonalności Twojej nowej witryny. Co chciałbyś edytować na swojej stronie? Widziałbyś jakąś animację? Specjalne moduły?
Poinformuj o nich, swojego wykonawcę strony www.
Kolejną kwestią jest, sprawdzenie konkurencji. Przejrzyj witryny firm konkurencyjnych w Twojej branży i branżach pokrewnych. Spójrz na nie okiem osoby trzeciej, i zastanów się, które z elementów mogłyby zostać zastosowane u Ciebie. Pomyśl co można by udoskonalić?
Zanotuj wszystko i dopiero po tym wszystkim… zastanów się nad wyglądem swojej przyszłej strony internetowej.
Pomyśl teraz pod jakiego klienta witryna ma zostać zaprojektowana. Jaką powinna zawierać kolorystykę, i czy głównym elementem przemawiającym do Twoich odbiorców ma być grafika czy treść.
To bardzo ważne…
Zapewne zgodzisz się ze mną, że strona studia fotograficznego będzie uboga w treść a bogata w piękne fotografie, natomiast strona firmy tłumaczeniowej wręcz odwrotnie.
Ostatnia rzecz o jakiej chciałbym wspomnieć to otwartość na propozycje i elastyczność. Pamiętaj, że agencja interaktywna to firma, która zna się na tym co robi i robi to dobrze skoro na tym zarabia.
Dlatego bierz pod uwagę sugestie osób, które proponują własne rozwiązania. Pamiętaj, że strona internetowa nie będzie tworzona pod Ciebie i Twoje upodobania, tylko pod Twoich klientów. To co podoba się Tobie, nie koniecznie spodoba się Twoim klientom, dlatego jest to naprawdę bardzo istotne, i powinieneś o tym pamiętać.
Teraz kiedy czytasz ten ostatni akapit, zapewne wiesz już jak bardzo istotne w tworzeniu strony www jest zaplanowanie wszystkiego od podstaw. Wiesz także, co powinieneś wynotować i udostępnić firmie z która zamierzasz współpracować.
Życzę Ci powodzenia we współpracy z wybraną przez Ciebie agencją interaktywną, wierzę że dokonasz właściwego wyboru.
UX design to nie tylko prototypowanie. Prototyp to jedynie etap w trakcie procesu projektowania. Z jednej strony jest on podsumowaniem pracy badawczej, z drugie zaś strony stanowi początek etapu testowania. W praktyce trudno rozdzielić wspomniane etapy, gdyż najczęściej przeplatają sie one ze sobą i biegną równolegle, wszystko to w celu dopracowania projektu.