Nie ma więc niczego dziwnego w tym, że do wszelkich technicznych nowości podchodzą bardzo ostrożnie, a kiedy rzecz dotyka sfery Internetu czy komputera, to sprawa jest już wręcz przesądzona.
Mimo to wiele firm wychodzi z założenia, że dotrzeć do młodych ludzi można tylko lub głównie za pośrednictwem Internetu i Sieci, więc właśnie tam kieruje swoją kampanię reklamową. Skoro bowiem w czeluściach sieci www można znaleźć nawet internetowy sklep spożywczy, to można zaistnieć tam także i w każdej innej możliwej dziedzinie. Zwłaszcza, że sklepy tego typu cieszą się naprawdę sporym zainteresowaniem oraz rozwijają się w ogromnym tempie, wchodząc na coraz to nowsze rynki. Internetowy sklep spożywczy zazwyczaj jest po prostu odmianą sklepu osiedlowego, który w ten sposób dociera do większej liczby klientów, oferując im zakupy, które sami dostarczą za niewielką opłatą. Klient nie musi się więc trudzić wychodzeniem z domu, nie musi się martwić o dojazd.
Jedynym mankamentem jest jakość tak kupowanych towarów, którą będziemy mogli ocenić dopiero po dokonaniu zakupów. Zawsze jednak można złożyć reklamację i zażądać wymiany danego produktu lub zupełnie z niego zrezygnować. Internetowe sklepy są z pewnością bardzo ciekawą i potrzebną inicjatywą, jednak wciąż nieznaną i niedocenianą. Korzystają z nich głównie ludzie młodzi albo osoby chore, które same nie mogą zrobić zakupów, a internetowy sklep spożywczy okazuje się dla nich świetnym rozwiązaniem.