Zatem im większa ilość dobrych linków prowadzących do naszej strony, tym wyższa pozycja strony w google. Co zatem powoduje, że dwie podobne strony posiadające po 5000 linków mają różne pozycje w wyszukiwarce.
Odpowiedź jest prosta - link linkowi nie równy, a google różnicuje linki - link z dobrej strony (o wysokim PR i dobrej unikalnej treści) powiązanej tematycznie ze stroną pozycjonowaną będzie dużo korzystniejszy niż link ze strony o wysokim PR i dobrej treści lecz nie powiązanej ze stroną.
W skrócie zatem jakie linki ceni się przy pozycjonowaniu: linki z dobrych stron (wysoki Page Rank, unikalna treść) linki ze stron powiązanych tematycznie ze stroną pozycjonowaną.
Co z linkami ze stron "szkodliwych"? Co jeśli nasze linki pochodzą ze stron spamerskich?
Może się tak zdarzyć, że ktoś wstawi link do naszej strony na stronie, która zawiera hasła określane jako nieodpowiednie i my nie mamy na to wpływu. Jeśli do naszej strony prowadzi mnóstwo linków z dobrych stron to kilka czy kilkadziesiąt takich linków na pewno nie zaszkodzi. Pamiętajmy, że nie mamy czasami wpływu na linki przychodzące. Co innego, gdyby nasza strona linkowała do stron zakazanych, ale to już osobna historia...
W jaki sposób zatem zdobywać linki?
Aby nasza strona była wyżej w wynikach wyszukiwania potrzebujemy dużej ilości linków. Najprostszym sposobem zdobywania linków jest dodawanie stron do katalogów. W sieci mnóstwo jest darmowych katalogów, do którym można dodać stronę, warto czasami zainwestować parę groszy i dodać wpis do płatnych katalogów typy onet czy gazeta.pl. Kolejną metodą jest pisanie artykułów takich jak ten z linkiem w treści - ważną zaletą artykułów jest, że są one powiązane tematycznie z pozycjonowaną stroną. Pamiętajmy, że każdy link jest na wagę złota.