0
głosów
- +

Jak ułatwić sobie odchudzanie?

Autor:

Aktualizacja: 02.10.2010


Kategoria: Zdrowie / Odchudzanie


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1528 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Wiesz dlaczego tak wiele diet kończy się klęską? Bo do odchudzania podchodzimy źle. Tymczasem wystarczy wprowadzić kilka niewielkich zmian w codziennych nawykach, by proces utraty kilogramów nie był tak trudny.


Odchudzanie samo w sobie jest trudne. Wymaga dobrej motywacji i silnej woli, gdy trzeba oglądać niewzruszenie koleżanki pałaszujące pyszne ciastka z kremem i czekoladki. Oczywiście motywacji i silnej woli nic nie zastąpi, ale warto ułatwiać sobie życie a nie utrudniać.

Nieudane odchudzanie: obrazek obyczajowy

Zwykle wygląda to tak: w weekend postanawiasz coś ze sobą zrobić. Zaglądasz do internetu, szukasz informacji o dietach odchudzających. Już wiesz, że od poniedziałku będziesz np. na diecie Dukana. Rano okazuje się, ze jedynymi proteinami w domu są kawałki kurczaka na wczorajszej pizzy. Postanawiasz zadowolić się samą kawą. W pracy głodujesz, bo przecież nie masz nic dietetycznego. Wieczorem jesteś tak osłabiona, że pochłaniasz przed telewizorem paczkę chipsów. Znasz to? A może inny obrazek: postanawiasz ćwiczyć, jednak już po trzech dniach masz takie zakwasy, że ledwo chodzisz. Efekt? Szybko nabierasz przekonana, że odchudzanie nei jest dla ciebie. Przecież wciąż się nie udaje. Zajadasz więc frustracje kolejnymi czekoladkami i coraz bardziej zazdrościsz szczupłym koleżankom. A przecież może być inaczej...

Porządki w kuchni

Zanim zaczniesz się odchudzać, zrób przegląd szafek w kuchni. Oczywiście są ludzie, ktorzy nei złamią się, nawet gdy w szafce leży zapas chipsów na najbliższy miesiąc, ale po co wystawiać się na próbę. Wyrzuć wszystko, co jest wysokokaloryczne i niezdrowe. Założę się, że przy okazji odkryjesz sporo przeterminowanych produktów. Jeśli masz dużo niezdrowych przekąsek, lodów i słodyczy zaproś znajomych – przygotujesz poczęstunek, więc jedzenie się nie zmarnuje, a ty nie będziesz musiała w czasie diety walczyć z pokusami.

Czas na wielkie zakupy

Odchudzanie zacznij od tego, co tygrysy i kobiety lubią najbardziej – od zakupów. Tym razem nie chodzi jednak o kupienie mniejszych o dwa rozmiary dżinsów które włożysz po skończeniu diety, a o zakupy żywieniowe. Przejrzyj swój plan dietetyczny. Jeśli planujesz odchudzać się po prostu ograniczając liczbę kalorii, kup zdrowe i pełnowartościowe jedzenie. Jesli chcesz się odchudzać wedle konkretnego planu, jak ma to miejsce np. przy diecie Dukana, zrób szczegółową listę zakupów. Zwracaj uwagę na daty ważności, ale wiele produktów możesz kupić na zapas. Mięso zamrozisz, sery, odtłuszczone mleko przechowasz długo w lodówce. Pamiętaj też o niskokalorycznych przekąskach.

Gotuj na zapas

Mało kto ma czas, by każdego dnia przygotowywać wymyślne dania dietetyczne. Zadbaj więc o to, by były gotowe już wcześniej. Wystarczy raz w tygodniu poświęcić trochę czasu na wielkie gotowanie. Naprawdę grillowanie kilku kawałków mięsa zajmuje tyle samo czasu co przygotowanie jednego kawałka. W ten sposób przygotujesz też zdrowe obiady do pracy. Nieocenionym urządzeniem będzie mikrofalówka, która pozwoli ci szybko odgrzać gotowe potrawy.

Blender i parowar – twoi przyjaciele

Jeśli się odchudzasz, przydatnym urządzeniem kuchennym będzie też blender połączony z sokowirówką. Dzięki niemu zawsze będziesz miała świeże i smaczne oraz bardzo zdrowe napoje. Wydatek szybko się zwróci, bo nie będziesz musiała kupować tzw. soków jednodniowych, ktore sporo kosztują. W blenderze przygotujesz też smaczne zupy warzywne w postaci kremu, a także gładkie i lekkie sosy, a nawet owocowe sorbety bez dodatku cukru – pyszny i dietetyczny deser na lato. Parowar przyda sie natomiast zawsze, gdy będzie ci brakowało pomysłu na obiad. Wystarczy wrzucić do niego kawałek mięsa lub ryby i warzywa, a wszystko zostanie przyrządzone bez choćby kropli tłuszczu, z zachowaniem wszystkich wartości odżywczych jedzenia.

Gotowe nie znaczy niezdrowe

Na pewno nie zawsze uda ci się wszystko przygotować. Czy jednak korzystanie z gotowych rozwiązań musi oznaczać wyłom w diecie? Nie – wystarczy, że wcześniej dowiesz się, gdzie w okolicy serwują smaczne i zdrowe jedzenie. Świetnie sprawdzają się bary wegetariańskie, gdzie znajdziesz bogaty wybór surówek. Wiele z nich oferuje też dostawę do domu lub biura.

 

Artykuł może być przedrukowywany jedynie w niezmienionej postaci z zachowaniem aktywnych linków.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij